Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp med min skoldator!


miniL

Rekommendera Poster

Tjenare alla!

Jag har fått en bärbar data från John Bauer och givetvis är allt spärrat i skolan så jag kan varken gå in på msn eller spela cs . Jag skulle bara veta hur jag gör för att spela cs . Jag har instellerat programmet Your Freedom men fattar inte ett skit av hur man gör . P.S Jag suger på engelska så skicka inga engelska guider tack!

Mvh Rickard.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du pratat med datorsupporten på skolan?

Det är väl en anledning till att begränsningarna finns. Skolans nät skulle väl bli alldeles nedlastat om en massa elever höll på och spelade. Likaså så vill de vill inte få in en massa skadliga program, te x sådana som sprids via MSN.

Har du inte skrivit på något papper där du förbinder dig att följa skolans regler angående datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det har jag , men det spelar ingen roll . Alla i skolan sitter och spelar wow hela tiden utan att nån bryr sig så det är lungt. Du vet inget svar?

Mvh Rickard.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om "alla andra" sitter och spelar och "ingen bryr sig", så blir det nog svårt för oss att hjälpa, att veta vad skolans it-ansvariga har gjort för spärrar vet ju bara dom i så fall, så du får nog ändå be dom om hjälp.

Utan att gå in på närmare detaljer, så har dom troligen lagt in spärrarna direkt i nätverket på skolans sida, i någon server eller hårdvaru-brandvägg, så att ni inte ska kunna komma åt detta från era lånedatorer, så får du ingen hjälp från skolans data-ansvariga, så är det nog rätt kört tyvärr.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar på att någon annan här kan hjälpa dig med att gå runt skolans datasäkehetsspärrar, vi här på eforum får inte enligt reglerna på något sätt uppmana/hjälpa till med sådana metoder.

 

Som du är inne på, hur vet du att det inte "spelar någon roll" om du eller någon annan bryter mot skolans uppsatta dataregler, har skolans IT/Data-ansvariga sagt det till er?

Då skulle väl inte dessa spärrar finnas heller.

Finns dom och du/ni har skrivit på detta, då får ni ju inte strunta i dessa heller, ni riskerar ju att bli avstängda från skolans nätverk, eller hur?

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur vet du att det inte "spelar någon roll"

Tja, om man reflekterar över dokumentären som något granskningsprogram i TV4 gjorde så är ju John Bauer-skolorna lite halvkorrupta, där elever får betyg utan att delta i kurser och där ägaren blivit rik på på verksamheten (som faktiskt finansieras via skattepengar)

 

I övrigt - nej, du kommer inte få någon hjälp här att bryta mot skolans regler. Datorn är finansierad med skattemedel (precis som din utbildning) och då skall den och din tid användas till skolarbete och inte spelande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta böla....

 

Nej,Jag tror inte du kan räkna med att få någon hjälp på

det här forumet.

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-04 01:10:08 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta böla, finns det någon som kan hjälpa mig?

Är du verkligen så korkad att du inte förstått både reglerna på detta forum och antagonismen mot vad du försöker göra? Fortsätt Richard så drar jag mig inte för att kontakta din skola.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...