Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hackad på msn


sibitski

Rekommendera Poster

nu är det så att jag blev hackad av nån på msn tror det var en polare som gjorde detta och nu har jag en liten lustig fråga kan man spåra den so gjorde detta på någotsätt genom hanns/henes IP address eller något liknande skulle bara vara kul att veta vem det var sm gjorde detta

 

PS: skrev den i detta forum då jag inte visste var annars jag skulle placera detta inlägg

 

MVH: sibban

 

[inlägget ändrat 2008-09-01 20:52:23 av sibitski]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara polisen som kan ta fram de uppgifterna eftersom internetleverantörerna bara lämnar ut sådana uppgifter till dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om MSN uppmanar folk att i sista hand kontakta polis så kommer de definitivt inte göra något på individuell basis. MSN spårar inga användare och därmed inte heller användare som hackar andras lösenord.

 

De enda fall där MSN på ett realistiskt och aktivt sätt skulle samarbeta med en polismyndighet skulle då röra väldigt känsliga fall och däri faller nog inte du, eller någon av alla andra tusentals användare som fått intrång i sina konton.

 

Skaffa ett säkrare lösenord nästa gång och håll koll på din privacy är mitt tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag har sökt runt på bland annat Google för att jag haft samma funderingar.

 

MS som har hand om det för ju loggar över vem som loggar in och ut på kontot som du har. Där loggas IP-nummer. Orkar du kan du alltid eposta deras Abuse. Däremot tror jag inte att MS kommer lägga någon större energi bakom det hela. MS är ju inte direkt kända för sin säkerhet.

 

Hörde av mig för skoj skull för att höra vad deras Abuse svarade. Än idag har jag inte fått något svar alls. Talar ju sitt tydliga språk att dom skiter i att göra något. Fejkade att mitt Hotmailkonto, som jag faktiskt har som ett skräpkonto hade blivit hackat.

 

I övrigt som Cecilia skriver är det bara Polisen som kommer att kunna ta fram personen bakom IP-numret. Straffskalan ska minst vara fängelse för att något ska hända. Numera är det vanligt att folk hackar varandras konton som rent nöje eller som hämnd för något. Säger sig självt att anmälan bara kommer att rivas.

 

Skaffa ett starkare och säkrare lösenord, som Anjuna skriver. Många kör med väldigt enkla lösenord som är lätt att gissa och ge svar på hemliga frågan. Oftast vägen via Hotmailkontot och sedan MSN. MSN är ju oftast anslutet till Hotmail. Folk kör ju av lathet samma lösenord överallt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

men kan du inte ta tillbaka ditt account genom att klicka på "jag har glömt lösenordet" och svara på din "hemliga" fråga, och sedan byta till ett säkert lösenord som INGEN får veta ??

 

ganske enkelt, så länge ingen kan DIN hemliga frågas svar och kan sno accet igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...