Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips för nyköp


Paul_G

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska snart beställa en Komplett Gamer Premium i50 http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10208 , men vill gärna höra vad ni anser om valet. Inte helt säker vad jag ska välja för konfiguration så jag tar gärna emot tips. Ska användas till högupplösta spel i 1680x1050 upplösning. Komplett rekommenderar Vista 32-bit trots att man inte kan utnyttja 4GHz RAM, skulle gärna vilja ha hjälp om vilket OS jag bör välja.

 

Mvh Paul

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-01 11:39:15 av Paul_G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att komplett rekommenderar 32 bit vista beror på att det utnyttjar 3GB av 4GB RAM och 2 x 2GB=4GB (där 3GB används) är billigare än 2x1GB+2x512MB=3GB RAM (där 3GB används)

samt att det är större chans dina spel andra program och hårdvara fungerar med 32-bit Vista.

Mindre support från Komplett.

Och 3GB räcker långt.

 

Övrigt:

Enligt listan kan man köpa ett extra grafikkort för SLI. Intressant visste inte att det fanns moderkort med Intelchip som stödde SLI.

Trodde att de enbart stödde Crossfire.

(Det finns ett chip från nVidia för SLI till moderkort med Intelchip men det brukar inte monteras av moderkorts tillverkarna, Ladda hem och läs ASUS moderkorts manual för bekräftelse eller kolla på annat sätt)

 

Vattenkylning från NorthQ:

Har köpts 2 NorthQ prylar ett nätaggregat på 400W med maxström 15A och en CPU kylare som såg ut som Zalman CNPS7700-CU.

Nätaggregatet är skrotat, 15A är inte mycket på 12V, Chieftecs 400W kan ge 29A på 12V. CPU-kylarefläkten kärvade efter ca 2 år. Att kylaren egentligen inte passade till sockel 939 som komplett sålde den till gjorde inte saken bättre, skotad, ersatt med en Zalman CNPS7700-Cu.

NorthQ har riktigt billiga prylar så vänta dig inte för mycket.

vilket också andra märkt

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=570&page=11

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket för hjälpen. Jag vågar inte in och meka med datorn själv, så jag får hoppas att NorthQ har fått ordning på sina grejer...=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...