Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den angivna produktnyckeln används redan ??


j.andersson

Rekommendera Poster

Varför får jag detta meddelande när jag försöker aktivera Windows (Se bifogad fil).

 

Jag har installerat Windows Vista Home Premium på en helt ny hårddisk som jag på ett helt mormalt och lagligt sätt köpte i våras. Jag skrev vid installationen in den produktnyckel som följde med och nu får jag veta att produktnyckel används redan.

 

Hur kan det komma sig?

Det står att jag behöver en ANNAN produktnyckel, varför det?

Räcker det inte med den som följer med i fodralet på Vista?

 

Jag har installerat programmet tidigare på en annan hårddisk utan detta problem, men problemet var då att inga kontrollpunkter skapades (vilket kan vara väldigt praktiskt att ha), så jag köpte en ny hårddisk och installerade om Vista.

 

Nu skapas det äntligen kontrollpunkter automatiskt, men får istället detta Aktivering av Windows-problem.

 

 

 

 

[bild bifogad 2008-08-31 13:31:35 av j.andersson]

1077996_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att jag behöver en ANNAN produktnyckel, varför det?

Går det inte att välja "Använd det automatiserade telefonsystemet för att aktivera"?

Om inte, ring så ta det sista alternativet. Förklara bara att du har bytt hårddisk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet som kollar om man har en giltig licens har uppfattat hårddiskbytet som en ny dator. Välj i stället det automatiserade telefonsystemet för att aktivera, och om det inte heller fungerar så välj att kontakta Microsoft.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan få ditt Vista att bli aktiverad på vanligt sätt, ring Microsoft, så hjälper dom dig.

 

 

Microsofts Kundservice

 

08-752 56 30

Telefontid måndag-fredag, kl 08.30-17.00.

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack för tipsen! Jag kunde aktivera med alternativ nr 3, dvs med det automatiserade telefonsystemet. Trodde helt enkelt att hade man en riktig Vista version med tillhörande produktnyckel så var saken biff och att man då kunde installera om hur många gånger som helst på samma maskin.

 

Microsoft ska alltid krångla till allting...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft ska alltid krångla till allting...
De känner sig nog tvungna när så många försöker fuska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...