Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med recovery


makke

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min dator har strulat lite från och till den senaste tiden..

Bestämde mig således igår för att rensa den och köra mig recoveryskiva på min HP-burk..

Körde en killdisk och satte sedan in recoveryskivan och får svaret att min PC inte stöder den typen av återställningsskiva.. Konstigt tycker jag då jag för ett halvår sedan utförde samma procedur med lyckat resultat..

Chattar med HP-supporten på andra sidan Atlanten och killen där kommer fram till att det är ett problem som uppstår när skivan inte känner igen moderkortet..

Jag har inte satt in någon ny hårdvara sedan jag köpte datorn.

HP Pavilion a1319.se är modellen..

 

Någon som kan tänkas veta vad felet kan va och hur man löser det? Är i stort behov av min dator...

 

Dessa cd-romskivor för återhämtning understödjer inte denna pc-modell.

Tryck på vilken knapp som helst för att fortsätta.

 

[inlägget ändrat 2008-08-29 21:52:53 av makke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din hårddisk helt tom nu ? Du kunde istället för att köra killdisk instället bara köra med recovery skivan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om att Recoveryskivan inte lyckats ta bort virus tidigare och har därför de senaste gångerna kört en killdisk oxå. Därav anledningen. Enligt HP support handlar problemet om att skivan inte känner igen moderkortet och har egentligen inte alls med hårddisken att göra då jag, enligt honom, mycket väl hade kunnat byta till en helt ny likadan hårddisk utan problem.

 

[inlägget ändrat 2008-08-30 15:26:01 av makke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej

Har du löst problemet? Jag har samma problem med min hp. Support via mail på HP. Har efter 8 vändor sagt att de inget kan göra.

 

Tacksam för svar.

MVH

Gulu

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...