Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverkskort fungerar ej HELT PLÖTSLIGT


Sarah1

Rekommendera Poster

Jag har en LG k500 (laptop) med nätverkskort (inbyggt) "atheros AR5007EG wireless network adapter".

 

Ansluter till internet genom en router vid en annan dator i hemmet. En dag fungerade bara det bara inte att ansluta till routern. Vid listan där man kan välja anslutning brukar det vara flera olika alternativ, nu finns där inga!

 

Går man in och väljer att Windows ska dignosisera problemet står det bara "Anslut en kabel till nätverkskortet anslutning till lokalt nätverk" - vad för kabel? Kollar man däremot i Enhetshanteraren syns inga problem och det står att "Nätverkskortet fungerar korrekt".

 

Någon som kan hjälpa mig att problemet?

 

Har provat att starta om nätverkskortet och routern, och ingen skillnad visas.

 

 

 

[bild raderad 2008-08-29 17:47:49 av Sarah1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som det rådlösa nätverkskortet inte fungerar.

 

Kabel: Med det avses en nätverkskabel mellan datorns nätverkskabeluttag till en ledig port på routern (nätverkskabeluttag)

nätverkskabel Clas Olson, Kjell och Company Komplett dustinhome

tex

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338997

finns i olika längder som 1 3 5 10 meter och olika färger, grå vit röd blå tex

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1077501

[inlägget ändrat 2008-08-30 08:31:58 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kan det komma sig att det bara slutar fungera helt plöstligt? Och hur gör jag om jag inte vill ha en internetsladd in i datorn utan ha den bärbar då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kommit åt någon knapp som man kan stänga av det trådlösa med för att man ska kunna använda datorn på ett flygplan? Brukar finnas någon på någon sida eller på tangentbordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...