Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Laso

Nytt Indexutseende

Rekommendera Poster

Laso

Ser att Eforum begåvats med ett nytt utseende högst upp.

 

Ser bra ut, idén med pilarna ser också bra ut, då kan det bli lättare för ovana/nya besökare att fortare hitta rätt.

Cecilia får fortsätta att synas bakom alla svar och inlägg istället för på bild :thumbsup:

Det gör du så bra ändå Cecilia :)

 

 

 

//gästen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Monshi

nytt? var?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Ja, det skulle jag också gärna vilja veta. Jag ser ingen skillnad.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Åhh, när jag tog upp sidan i IE så blev det annorlunda, se bifogad bild.

 

Vet inte precis om allt som står där precis stämmer förstås.

 

[bild bifogad 2008-08-29 18:09:18 av Cecilia]

1077602.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Laso

Jo, det var det jag tänkte på Cecilia, men jag ser det lika bra i Ff också, men nytt är det ju i alla fall, såg det inte igår.

Hehe, glömde att lägga in bilden själv ser jag.

 

 

 

//gästen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Ja, det spelar nog ingen roll vilken webbläsare man har, utan det hänger nog på om man har kryssat i rutan "Visa inte det här igen". Det har jag gjort i Firefox, som jag brukar använda, men inte i IE, som jag nog aldrig har använt till Eforum.

 

Känner ni andra er som experter, så som det står i texten?

Jag känner mig tveksam till benämningen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cluster
Känner ni andra er som experter [..] Jag känner mig tveksam till benämningen.
Oavsett hur vi känner oss eller värderar vår kunskap/kompetens så anser jag att det nog ger fel intryck för nya/blivande medlemmar.

Så som texten nu är (på bilden) så känns det som att det är IDG och Eforum som tillhandahåller Experter....

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
Så som texten nu är (på bilden) så känns det som att det är IDG och Eforum som tillhandahåller Experter....
Jag får också en sådan känsla, som att det vore anställda på IDG som svarar.

 

Det första om mötesplats, det låter ju bra med att byta erfarenheter.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cluster

Jupp. Det börjar bra, blir sen lite mindre bra och det sista stycket gillar jag inte alls. Ordet Support ska man nog inte slänga sig med hur som helst när det gäller sådant som (oftast) diskuteras här.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

[inlägget ändrat 2008-08-29 23:23:38 av Cluster]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Laso

Vem har kommit på idén till denna informativa text, med pilar och allt?

 

 

 

//gästen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Tessan_2005

Finns inget som är nytt här. Ser likadant ut som det har gjor tidigare.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
Finns inget som är nytt här. Ser likadant ut som det har gjor tidigare.
Om det inte ser ut som på bilden jag bifogade till inlägget igår 18:10 så beror det väl på att du har kryssat i rutan som jag skrev i inlägget 22:24.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Tessan_2005

Jag har sett den bilden men hos mig ser allt ut som det alltid har gjort och jag har inget i kryssad.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pontus Jeppsson

Kul att ni lagt märke till den nya texten. :) Vi la ut den skarpt igår eftermiddag.

 

Syftet är att det ska bli tydligare för nya besökare vad Eforum är för något, och vad man kan få ut av sajten. Det ska också bli lättare att se vart man ska ta vägen om man vill ställa en fråga eller leta efter information. (Ett problem vi har är att vi får väldigt mycket trafik till sajten, men allt för många besöker bara en sida innan de lämnar.)

 

Vi vill också att det ska bli tydligare vad som gör Eforum unikt jämfört med andra it-relaterade diskussionsforum på nätet. Och för mig är det allra bästa och häftigaste med Eforum alla otroligt engagerade och kunniga medlemmar, som lägger massvis med tid och kraft på att hjälpa andra. Och att ni är experter råder det ingen tvekan om för min del. :)

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Laso
(Ett problem vi har är att vi får väldigt mycket trafik till sajten, men allt för många besöker bara en sida innan de lämnar.)

Många är troligen bara ute efter ett svar på kanske en fråga bara, och vet inte/orkar inte att leta runt efter ett godtagbart svar, utan kollar bara i ett forum, hittas inget svar, så lämnar dom forumet.

 

Dom kanske har googlat efter ett svar och kommer på så sätt in hit, men svaret var inte som dom ville ha, men då gäller det att kunna hålla dom kvar.

 

 

 

//gästen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cluster
Syftet är att det ska bli tydligare för nya besökare vad Eforum är för något, och vad man kan få ut av sajten.
Just därför är det viktigt att eforum inte framställs som en supportavdelning som bemannas av experter från IDG.

Det är trots allt ett forum, låt vara det bästa forumet men ändå, och inget annat.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
Dom kanske har googlat efter ett svar och kommer på så sätt in hit, men svaret var inte som dom ville ha
Eller kanske att svaret var det de ville ha och så var deras problem löst och så kan de fortsätta att ägna sig åt sitt datorspel, excelark eller vad de nu hade problem med.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
mindsleep

Tycker att det är tydligare för nya medlemmar. Kortfattad text vilket är bra.

 

Gillar verkligen inte de grafiska pilarna. Ser ut som någon försökt göra en "glas gradient" grafik men det har misslyckats rejält. Men det är detaljer ;)

 

Gjorde min egen pil och bytte ut eran :-) Typ något sådant skulle passa bättre med ikonerna som ligger under den där "info sidan"....presentationsikonerna för forumen. [sE BIFOGAD BILD]

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[bild bifogad 2008-08-30 20:34:21 av mindsleep]

[inlägget ändrat 2008-08-30 20:35:24 av mindsleep]

[inlägget ändrat 2008-08-30 20:36:21 av mindsleep]

1077871_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
Just därför är det viktigt att eforum inte framställs som en supportavdelning som bemannas av experter från IDG.
Instämmer!

Det finns redan de som tror att det är anställda/avlönade personer som ska svara på frågor i forumet och blir sura när ingen svarar på ett par timmar. Med den nya texten så kommer det ju att bli fler som har sådana förväntningar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lizardKng
Och för mig är det allra bästa och häftigaste med Eforum alla otroligt engagerade och kunniga medlemmar, som lägger massvis med tid och kraft på att hjälpa andra. Och att ni är experter råder det ingen tvekan om för min del.

 

Det är ju kul att höra!

 

För att uppfylla "support när tekniken strular" vill jag ha betalt i pengar. Min fritid är ingen supporttjänst.

 

Så ska jag då sluta skriva på Eforum eftersom jag inte vill uppfatta mig som en "support"?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lizardKng

Pilar o s v, jag tycker IDG får anställa oss om de vill kalla oss för "support".

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Laso
Det finns redan de som tror att det är anställda/avlönade personer som ska svara på frågor i forumet och blir sura när ingen svarar på ett par timmar. Med den nya texten så kommer det ju att bli fler som har sådana förväntningar.

Jo, det finns ju flera trådar som visar detta, att många tycker det tar för lång tid att få ett svar på en fråga, dom har inte förstått att det faktiskt bara är frivilliga här som agerar på sin fritid för det mesta, tar det upp till 8-10 timmar att få ett svar, så förstår dom inte att man kanske jobbar med sitt vanliga jobb och inte kan svara tillräckligt fort.

Några av oss kanske har möjligheten att vara här nästan "dygnet runt", det kan verka så i alla fall. och då bli många vana vid detta.

 

 

 

//gästen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
mindsleep
Pilar o s v, jag tycker IDG får anställa oss om de vill kalla oss för "support".

 

Hehe...kanske inte så dum idé. Jag skulle defenetivt inte känna mig avundsjuk om några här inne får någon "extra present" från IDG för att du och flera andra är här och hjälper till.

 

Jag vill inte nämna några namn (eftersom jag är rädd att glömma någon) men jag har en personlig lista på personer som jag tycker har gått jorden runt för att hjälpa oss andra.

 

Om rätt ska vara rätt så tjänar ju faktiskt IDG pengar på ett par personer här inne som är här och hjälper till dag ut och dag in.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...