Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svensk elektronik i USA, och tvärtom?


PC-Novisen

Rekommendera Poster

 

Hallå alla kunniga kamrater!

Önskar hjälp mig med svar på följande frågor:

Hur fungerar det att koppla in laddare till mobiler, GPS, laptop´s etc. på det amerikanska elnätet? Blir det bara längre laddtider eller vad händer?

 

Då jag, vid ett kommande besök i USA, funderar på att köpa en laptop med mig hem undrar också hur det funkar? Är det risk för att laddaren "brinner upp" när den kopplas in på det svenska 230V-nätet?

 

Har på annan plats i Forumet läst om detta med att få till svenkst t-bord på utländska datorer, men finns det andra problem eller betänkligheter ocskå?

Tacksam för alla råd & tack på förhand!

/ Rune

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det att koppla in laddare till mobiler, GPS, laptop´s etc. på det amerikanska elnätet? Blir det bara längre laddtider eller vad händer?

 

Det enda jag behövde när jag var i USA var en konverterare mellan de olika systemen för kontakter. Laddare för laptop, kamera, mobil m m fungerade precis som hemma. Kolla själv, de brukar vara märkta med 100-240V, 50-60Hz).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har på annan plats i Forumet läst om detta med att få till svenkst t-bord på utländska datorer, men finns det andra problem eller betänkligheter ocskå?
Garantier och reklamationer förstås, det måste du kolla upp så att du vet vad du gör när datorn inte fungerar pga ett hårdvarufel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...