Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det huvudtaget?


Tessan_2005

Rekommendera Poster

Det är bara att kolla på http://bloggis.kommentarboken.com och http://mjau68.kommentarboken.com. Det är bara en del av det som har hänt.

 

Vad jag kan utröna från din hörsägen är inte mycket. Du pratar en massa om "respekt" och dyl.

 

Du verkar driva öppet krig mot crew och flertalet medlemmar.

 

Inte bara det. Du verkar bedriva krig mot 7 stycken!!! olika webbplatser antingen med medlemmar eller crew. Det får mig att fundera lite. Det borde du också göra. Om det finns flertalet människor som du upplever att de trakasserar dig på 7 olika webbplatser...kan det inte ha att göra med din attityd då? Jag är medlem på flera webbplatser och jag har aldrig blivit uthängd eller trakasserad.

 

Vad jag kan läsa av ditt beteende är att "Jag får väll skriva vad jag vill?" NEJ, det får du inte! Så enkelt är det. Det är crew som sätter upp regler och det är upp till dig att följa dem till punkt och pricka. Så fungerar det på eforum också. Det händer att moderatorerna säger till om de uppfattar något olagligt eller regelvidrigt. Då får man ta det och acceptera det. Annars har dom all rätt att stänga av mitt konto.

 

Jag väljer inte någons sida eller så. Jag bara påpekar att om det finns flertalet folk som på 7 platser och som är oeberoende av varandra trakasserar dig eller hänger ut dig....tycker du inte att det är lite märkligt?

 

Jag tycker du bör upphöra din aktivitet på dessa sidor, så kanske dom tröttnar på att jaga runt dig också...alternativet är att kontakta polisen. Men jag vet att polisen skulle ställa samma fråga som jag gjorde ovan.

 

Jag vet inte om detta inlägg var tll någon hjälp. Men jag ser att du verkar lägga ned mycket tid på dessa konflikter. Det kan väll inte vara speciellt hälsosamt att gå runt och vara arg hela tiden? Om du upphör med dina blogginlägg om dessa ärenden kanske de också backar. Om de INTE gör det utan fortsätter vara elaka...kontakta polisen!

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Skapad
  • Senaste svar
Ja, det var lite korkat tänkt, det är aldrig riktigt smart att försöka göra det "besvärligt" för dom som administrerar/modererar ett forum/community.

 

Sen hur man hittar en lösning för problemet i denna tråd som Tessan_2005 har, det är en annan sak.

 

Ja, vi har liksom lämnat det där nu och om du läser vidare så finns det en förklaring till hur jag tänkte.

 

Men bra att du tog upp att det var korkat tänkt. Tur vi har dig som påpekar det. Annars kanske någon hade glömt bort det.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beträffande denna tråd, så är det glasklart med reglerna för frågeställningen i den tråden.

Tycker inte man kan jämföra problemet som Tessan_2005 har och problemet i tråden du jämför med, två helt olika problem/frågeställningar.

 

Nä, du tycker inte det. Jag tycker det.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mindsleep:

 

Man har all rätt att skriva vad man vill i ett forum/klotterplank så länge man inte begår personangrepp eller förtalar någon.

 

Sedan ska ävem crew respektera om en användare inte vill ha med honom/henne att göra på grund av diverse saker.

 

Sedan tar inte polisen upp sådana här saker. Inte idag i alla fall men kanske framtiden men då krävs det en lagändring.

 

Sedan lägger jag inte ned mycket tid på konflikter som du antydde. Inte mitt fel att det uppstår konflikter på den här webbplatsen.

 

Har jag en anledning att vara arg? Nej, det har jag inte alltså är jag inte arg hela tiden som du påstådd.

 

Jag har heller inte bett om att bli uthängd utan folk väljer att hänga ut mig i elakt syfte.

 

Sedan för jag inte ett krig mot crew och har ingen anledning att göra det heller.

 

Det är inte min attityd det är fel på utan det är dem som håller på som har fel på sin attityd.

 

På ditt sätt att skriva så får man uppfattningen att det är mitt fel att dessa konflikter har uppstått. Inte mitt fel att dessa konflikter uppstår. Jag har inte ens bett om att dessa konflikter ska uppstå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skiter jag i detta. Med tanke på att en här tycks tro att det är mitt fel på grund av att den här siutationen har uppstått på den här webbplatsen.

 

Inte mitt fel att den här situationen har uppstått.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt svar grundar sig på ditt första uttalande där du faktiskt uppmanar trådskaparen att sabotera för denna community?

Du till och med säger ju att du själv inte skulle ha några med att sabotera i någon community om du fick liknande problem, du till och med ger exempel på hur hon ska göra, och samtidigt så säger du ändå att du "nog" skulle kontakta polis, webbhotel och så innan du gör något sabotage??

 

När också moderatorn för detta forum går in och uppmanar att hålla rätt nivå i tråden, så jämför du direkt med helt andra exempel som inte har med grundfrågan i denna tråd att göra alls?

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpa på!

 

men ha i minne - det krävs två för en strid. Båda måste ställa upp på den. Och allt måste ha en början någongång, det måste finnas någonting som hänt som har startat hela denna sorgliga historia.

 

Mitt enkla råd är att ta en paus från webben en tid. Koppla bort dig, ta det lugnt, gör annat. Se hur det får dig att känna. Lägg din energi på annat. Det känns som om du kanske mest står och stångar huvudet i en vägg, det leder ingenstans.

 

Så många andra råd, praktiska på hur du stoppar dessa, har jag inte, inte annat än att en diplomatisk lösning är den bästa lösningen.

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skiter jag i detta. Med tanke på att en här tycks tro att det är mitt fel på grund av att den här siutationen har uppstått på den här webbplatsen.

 

Inte mitt fel att den här situationen har uppstått.

 

Med tanke på din respons så illa kvickt bara för att jag ifrågasätter saker som är självklara så reagerar du så här. Ja, ditt inlägg talar för sig själv kan man väll säga.

 

Jag har bara läst det du bloggat om. Du skriver flertalet inlägg varje vecka om dina dispyter på flera olika sajter emot flera olika människor. Du avvärjde då en person försökte sträcka fram sin hand "Nr 3" på "mjau68" bloggen.

 

Som sagt kontakta polisen om du anser dig trakasserad. Gör en polisanmälan. Även om dom inte har tid att göra den så finns anmälan kvar. Gör fler personer anmälan så kan det finnas riskt att IT-polisen gör en riktig utredning.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2008-08-30 23:32:22 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt svar grundar sig på ditt första uttalande där du faktiskt uppmanar trådskaparen att sabotera för denna community?

Du till och med säger ju att du själv inte skulle ha några med att sabotera i någon community om du fick liknande problem, du till och med ger exempel på hur hon ska göra, och samtidigt så säger du ändå att du "nog" skulle kontakta polis, webbhotel och så innan du gör något sabotage??

 

När också moderatorn för detta forum går in och uppmanar att hålla rätt nivå i tråden, så jämför du direkt med helt andra exempel som inte har med grundfrågan i denna tråd att göra alls?

 

 

 

//gästen

Av respekt för trådskaparen så ska jag inte låta dig förstöra ytterligare en tråd med en massa OT trams. Kom med något konkret istället för att bara lalla runt. Det du tramsar om är redan avhandlat och klart. Om du bryr dig om att läsa så finns det förklaringar till det jag skrev.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2008-08-30 23:28:25 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har all rätt att skriva vad man vill i ett forum/klotterplank så länge man inte begår personangrepp eller förtalar någon.
I Eforum så måste man följa de regler som IDG har bestämt och som man godkänner när man registrerar sig. Reglerna finns här:

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

Det är betydligt fler saker än personangrepp och förtal som inte är tillåtna i forumet. Jag vet inte hur det är på de forum och klotterplank du har besökt, men ofta finns det regler som förbjuder en hel del. Följer man inte reglerna så kan man bli varnad och vid fortsatta regelbrott avstängd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog med Monshi att du kanske ska ta en liten paus från detta, i alla fall från dessa communitys som du verkar ha problem med, även om du gillar att skriva och blogga, vet inte hur ditt problem i grunden har börjat, tittade lite på länkarna du gav, men man måste ju vara medlem, så jag kunde inte läsa mer tyvärr.

Tyvärr är detta lite av en gråzon, just juridiskt hur man bör göra om sådant här händer, vad jag vet så finns det inte heller någon rättpraxis som kan säga hur det borde fungera.

Vet andra typer av communitys/forum som liknande har hänt på, och det har varit svårt att få någon ordning där också.

Mycket hänger på att dom som ansvarar för själva sajten verkligen kan ta tag i dom problem som uppstår och att dom själva kan följa dom regler som finns uppsatta, precis som det fungerar här på Eforum.

 

Så håll ut Tessan_2005, försök att inte gräva ner dig, och ta kanske en liten paus från dessa sajter.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bryr dig om att läsa så finns det förklaringar till det jag skrev.

Du har fortfarande inte förklarat hur du menar med jämförelsen i ditt inlägg igår kl 20:23?

 

Och så fort som jag råkar kommentera ett inlägg från dig, så säger du för det mesta, att det har vi lämnat nu, gå vidare, du törs inte ta en kort diskussion om något, för det är redan historia anser du.

 

Jag respekterar dig som skribent och person, men tycker jag att jag vill påpeka något, oavsett forum, så gör jag det, det är ju allas rätt här på forumet.

 

Men jag säger också att jag tar inga försök till påhopp eller trakasserier från någon, då säger jag stopp.

Alla här på forumet har godkänt reglerna som finns, kan man inte ta detta eller ta ett normalt inlägg på rätt sätt, då kanske man ska tänka om lite.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fortfarande inte förklarat hur du menar med jämförelsen i ditt inlägg igår kl 20:23?

 

Med respekt för trådskaparen så vill jag inte OTa iväg denna tråd i med nåt jävla tramsande med dig.

 

Och så fort som jag råkar kommentera ett inlägg från dig, så säger du för det mesta, att det har vi lämnat nu, gå vidare, du törs inte ta en kort diskussion om något, för det är redan historia anser du.

 

Du råkar kommentera väldigt mycket som jag skriver. Kommer med "Ja, det var korkat skrivet"...vad är det för inlägg? Jag och Lizard har redan diskuterat det så du behöver inte komma in och kommentera det igen. Jag är absolut på inga sätt rädd för dig eller dina "argument".

 

Jag respekterar dig som skribent och person, men tycker jag att jag vill påpeka något, oavsett forum, så gör jag det, det är ju allas rätt här på forumet.

 

Visst har du det. Men du har en ovana att OTa iväg en hel tråd om du får möjlighet. Bara för att du anser att du har rätt till det.

 

Men jag säger också att jag tar inga försök till påhopp eller trakasserier från någon, då säger jag stopp.

Alla här på forumet har godkänt reglerna som finns, kan man inte ta detta eller ta ett normalt inlägg på rätt sätt, då kanske man ska tänka om lite.

 

Jag tycker att du borde ta en funderare själv. Så fort jag gör ett inlägg så är du där...är det bara en tillfällighet? Jag upplever att du defentivt påhoppar mig och trakasserar mig. Jag tror inte att jag skrivit ett enda inlägg på ett par veckor som du inte är där och försöker göra en diskussion av allt.

 

Lite ironiskt är det att jag måste ta den här diskussionen med dig i en tråd som handlar just om trakasserier. Då jag inte besvarar ditt inlägg som du svarade på mitt kl 20:23 inlägg så kommer du med..."varför svarar du inte, är du feg?"....jävla trams! Lägg ner nu!

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tessan_2005, det är ju mycket svårt att råda i läget eftersom ingen annan än du vet den dullständiga sanningen, d v s allt som skrivists och på vilket sätt det skrivits.

 

Men oavsett det - om du nu gång efter gång tycker dig själv bli trakassearad och förföljd tycker jag du ska rannsaka dig själv, för din egen skull. Kanske du söker upp forum du inte borde använda? Kanske du har an attityd som drar till sig "problem"?

 

Utan att se dina diskussioner på forumen i sin helhet är ju allt du kan få här på Eforum spekulationer.

 

Om du inte är nöjd med spekulationer får du se till att presentera större del av sanningen.

 

Så med lite tänkande har du nog insett vad jag tänker.

[inlägget ändrat 2008-08-31 00:38:28 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill liksom Cluster uppmärksamma er alla på att jag håller ett noga öga på tråden och ber er vänligt men bestämt att hålla er till ämnet och hålla diskussionen på rätt nivå.

 

 

/Cloudberry, moderator för Juridik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill liksom Cluster uppmärksamma er alla på att jag håller ett noga öga på tråden och ber er vänligt men bestämt att hålla er till ämnet och hålla diskussionen på rätt nivå.

 

TACK! Ja, och jag vet att det gäller MIG också. Så "ingen" behöver påpeka det också!

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2008-08-31 00:51:40 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng för att du sa det jag ville säga fast på ett smidigare sätt!

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack mindsleep!

 

Jag tror saken är rätt väl förtsåd och utagerad. I sak, men kanske inte personligt.

 

Du får en poäng för att vi verkar har förstått vad vi menar med varandra.

 

[inlägget ändrat 2008-08-31 01:17:34 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken vild och hetsig tråd detta blivit =)

 

Vill bara flika in och hålla med lizardKng och Mindsleep. Redan för ett år sedan reagerade jag på att Tessan verkade hamna i dessa situationer ovanligt ofta och påpekandet om att rannsaka sig själv håller jag med om. Det kan ju knappast vara en slump att en och samma person hamnar i dessa situationer om och om igen på helt skilda forum.

 

Utan att få se några trådar och veta vilka situationer som lett fram till påhoppen kommer vi ju aldrig kunna säga mer än vad som redan sagts.

 

Jag minns en viss person i våras som ansåg att hela världen var efter honom pga sin etnicitet och inte kunde förstå varför. Där fick vi dock på svart och vitt se att denne person hade en väldigt främmande verklighetsuppfattning och inte alls förstod att det faktiskt var hans eget beteende som drev fram problemen. Etniciteten hade inte ett dugg med det att göra. Hur det hela slutade minns vi med sorg.

 

[inlägget ändrat 2008-08-31 01:32:55 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna, kul att se dig i debatten igen!

 

Jag anser att man måste ta ett eget ansvar även på nätet. Som jag skrivit och som du också skriver borde Tessan fundera på hans/hennes förhållande till de communitis som Tessan är medlem i. Nätet är fullt av communities och det saknas sannerligen inte möjlighet att se till att man får mothugg.

 

Du fick en pinne till din digra samling!

[inlägget ändrat 2008-08-31 01:42:05 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna, kul att se dig i debatten igen!

Jo, det var väl ett tag sen och jag har ju som bekant inte helt lätt för att hålla tyst i alla lägen ;) Tack för poängen!

 

Jag vill bara poängtera för Tessan att jag inte håller det för sanning att hon drivit fram påhoppen själv, men att det faktiskt finns anledning att åtminstone misstänka att de inte är helt oprovocerade. Men hon ville tydligen inte bemöta dessa misstankar som Mindsleep först lade fram utan såg sig mer som påhoppad av den tankegången. Det i sig ger iallafall min kvarn av misstanke lite mer vatten.

 

Rent allmänt och inte riktat mot Tessan (men en tankegång som ändå ligger i fas med diskussionen som den ser ut just nu) så är det ju så att många inte kan ta motgångar, konfrontationer eller konflikter på annat sätt än som en oberättigad attack. Man väljer då att se sig själva som offer eftersom denna skyddsmekanism tillåter dem att slippa stå på sig för att hävda sin rätt (som man själv ser den). Det upplevs troligen lättare att krypa ihop i defensiv ställning och låta någon annan ta ens strid, än att gå upp till kamp själv.

 

Jag tycker ofta man ser denna företeelse på många plan i samhället. De flesta har säkerligen befunnit sig i den situationen, även om det oftast sker som barn.

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-08-31 01:59:31 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forum idag inbjuder en till att yppa rätt personliga åsikter, kanske man gär så utan att beakta att man kommer att bli bemött av i princip alla sorters människor.

 

Att yppa en åsikt på "nätet" är att tigga att bli påhoppad.

 

Som Anjuna beskriver: Att lära sig "chatta" på nätet är en mycket viktig sak att lära sig.

 

Jag tycker det är lika viktigt som att lära sig var ABC-böckerna står i ett bibliotek som att lära sig hantera t ex Google.

[inlägget ändrat 2008-08-31 02:10:01 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske man gär så utan att beakta att man kommer att bli bemött av i princip alla sorters människor.

Det är nog rätt vanligt. Jämför med att diskutera något privat med en eller ett par vänner på krogen och att basunera ut sina åsikter i en mikrofon på Globen. Här förstår nog de flesta vari skillnaden ligger, men alla tycks inte förstå att det är precis detta man gör på publika forum. Förväntar man sig att alla skall hålla med en där så lever man i en uppdiktad verklighet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag menar!

 

När du skriver på ett publikt forum hamnar du på google innan du ens varit på toaletten för att lätta på trycket.

 

Fotnot: Det är ingen hemlighet att Eforum indexeras i princip direkt saker srivs.

 

[inlägget ändrat 2008-08-31 02:19:50 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...