Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Max storlek eller antal tecken på html, PHP dokument?


Tony__t96tli

Rekommendera Poster

Hej

 

Min .PHP sida vill ej visas, när jag lägger till några "extra" tecken på en textarea i ett php dokument. Men tar jag bort dem fungerar det.

 

Jag tror .php sidan är runt 2,53 mb stor, dvs mycket text och listor.

Uteslutningsförmågan vill hänvisa till att ett fåtal tecken gör skillnad.

 

Finns det någon maximal storlek som ett html eller i mitt fall php dokument får vara. Eller finns det begränsningar i antal tecken eller liknande?

 

Tack

 

Mvh

 

/Tony__

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Min sida är endast en .php sida, och har ej databasanrop.

Så allt är text, typ.

sidan som utvecklas är www.uppsala.kommun.se/index.php

och nu har den blivit för stor tror jag, därav undrade jag över begränsningar, som kanske gällde generellt php eller html sidor. Fast främst undrar jag ju över varför min php sida strejkar när lite extra text läggs in.

 

Tack.

 

/ Tony

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs sidan och koden, är 2,53 mb stor, fast det är väl samma sak, om man ej har databas. Fast det är nog filen som är 2,53 mb. Själva det visade är inte alls lika stor. Bara små utdrag ur sidan varje gång.

 

/ Tony

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 50 tecken/rad i snitt blir det runt 50000 rader, det låter som om det är hög tid att strukturera om saker en del?

 

När man kök PHP brukar det finnas begränsningar som t ex hur lång tid man får exekvera, hur mycket minne man får ta upp i runtime m m. Det kan vara någon sådan gräns du har nått.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...