Just nu i M3-nätverket
Jump to content

hjälp med att löda ihop skärmning och minus

eivindvr

Recommended Posts

Hej!

Jag har köpt en ny pryl (Huawei E960 router) jag läste på ett forum att det går att fixa så den blir mobil via en usb adapter men jag fattar inte riktigt vad han menar.

Man ska alltså löda samman skärmningen & minuskabeln samt grön & vit kabel i USB-sladden.

Någon som kan hjälpa mig???

Mvh Eivind

http://www.tre.se/upload/3MobiltBredband/Huawei%20E960%20-%20Manual.pdf

Vad jag förstår av manualen är det i stort sett bara att stoppa in en usb datakabel i datorn Då skall den fungera som modem.

Hade tänkt köpa en sån men det blev inte så.Nätansluten router hemma och USB modem på resa var tanken.

Kanske menar man att man vill ha den som router men strömmatas från datorns USB uttag?

LARSAS

[inlägget ändrat 2008-08-26 22:18:39 av LARSAS]

hej tack för svaret men det är inte så jag menade

När den går på ström från usb i datorn så funkar den endast som ett modem och inte som en trådlös router, alltså ingen annan än du själv kan använda den då.

Det är endast när den får ström från elutaget som den funkar som en router.

Jag läste om en kille som hade lyckats få igång den med en usb batteri adapter och alltså använt den som en helt mobil router som man kan ha i t.ex bilen så alla som sitter i bilen kan använda samma uppkoppling.

Han förklarar det själv med att han var tvungen att löda samman skärmningen & minuskabeln samt grön & vit kabel i USB-sladden.

Jag skulle vilja prova det men vet inte vad som menas med skärmningen å d andra.

Är det nån som pysslat med att löda ihop olika kablar å dylikt tidigare?

Hoppas på svar:-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...