Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

är det grafikkortet tror ni?


mariemarran

Rekommendera Poster

min bärbara dator blev helt svart häromdagen, stängde av den och lät den vila lite och då fungerade den sedan igen men nu idag är den helsvart igen, jag hör att den går igång men skärmen är svart. kan det vara grafikkortet?

 

har garanti kvar, är det nån mening att lämna in den på garantin eller är det ganska billigt att köpa ett nytt själv? kan tillägga att datorn är köpt på onoff vilket är urdumt för man brukar få vänta en evighet innan man får tillbaka grejor man lämnat in där..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man brukar inte kunna byta grafikenheten i bärbara själv. Ofta ligger grafikenheten som en del av moderkortet.

 

Hmm, man brukar nog få vänta länge länge oavsett var man köper och lämnar in datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången jag råkade ut för helt svart skärm på min första bärbara berodde det på att jag råkat trycka på knappkombinationen som flyttade bilden till VGA kontakten för en yttre skärm.

Och jag hade ingen yttre skärm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha ja där se rman då behöve rjag itne fundera länge utand et är bara att söka reda på papperen och lämna in den då tack för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gjorde du då?

 

öppnade manulen där det stod att den utförliga manualen låg på hårddisken.

 

tror jag stängde av den och när jag försökte få igång den igen funkade det

 

eller jag fick hjälp av någon på jobbet som gissade vad som hänt och tryckte på rätt knapp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...