Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail lägger till gmail-adressen i avsändarraden


jp84

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag tycker Gmail är väldigt bra. Har kanske 5 konton kopplade till gmail och det är smidigt att ha en online-klient där man kan hantera alla mail via ett konto.

 

Det är bara en sak som är riktigt riktigt dåligt och får vissa av mina mail (som jag vill ska vara seriösa) att se oseriösa ut. Detta eftersom gmail lägger till text i avsändarraden (se bilden). Det händer även fast jag skickar genom en annan adress.

 

Jag har googlat och läst och det verkar som att det beror på att eposten inte ska sorteras som spam på en gång. Om avsändaradressen är annorlunda (t.ex. kth.se) än den serveradressen (gmail.com) som skickade det faktiska mailet så blir det i många klienter spam.

 

Går det att gå runt det här på något sätt? Går det att dölja det som google så gärna lägger till så att användaren slipper se det iallafall?

 

Någon som har en lösning?

 

Bifogar en bild som exempel.

 

[bild bifogad 2008-08-26 11:58:20 av jp84]

[inlägget ändrat 2008-08-26 11:58:37 av jp84]

1076399_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du webläsaren (Gmail) för att skicka mail? I så fall vet jag inte om det går.

 

Om du använder ett epostprogram kan du skicka mail genom en annan SMTP-server.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det går inte att skicka via SMTP...

 

Det förslaget gäller bara om du använder ett vanligt epostprogram, då kan du använda den SMTP-server som din ISP tillhandahåller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja förstod det.

 

Vet du någon annan bra webbaserad e-postklient där man kan samla flera konto? Det är ju så smidigt att ha alla mail på samma ställe.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte, men om du hittar någon kan du väl hojta till för det vill jag också veta...

 

När jag är hemma kör jag med ett vanligt epostprogram, när jag är "ute" använder jag klienten i telefonen. Inte samma sak, jag vet, men närmare än så har jag inte kommit.

 

Har du kollat in "portable thunderbird"? Då kan du ha den med dig på ett USB-minne.

 

http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju intressant. Ska kolla lite.

 

Gmail är ju i särklass bäst i sånna fall.. :) eller iallafall i en särklass.. hehe.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...