Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur upplever ni prestandan på Eforum?


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Det snurrar på som Eforum gör när det mår bra.

 

Jag är inte lika lyrisk som du, //gästen, Eforum är trots detta ett trögt forum (relativt sett).

[inlägget ändrat 2008-09-06 01:34:42 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Lyrisk vet jag inte om jag är, men det fungerar bra för tillfället ändå, men nu är det kudden som gäller...

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigera inlägg ger fortfarande Ooops.. :thumbsdown:

 

men inte alltid som det verkar...

[inlägget ändrat 2008-09-08 00:51:03 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Hur går det på driftssidan? Det segar ju faktiskt fortfarande ganska rejält tidvis.

 

Japp, det kommer och går lite, men i perioder är det fortfarande struligt. Det har att göra med problem i webbmiljön i stort, och har visat sig väldigt svårutrett. Men våra tekniker jobbar fortfarande på det.

 

Jag ska bli bättre på att hålla er uppdaterade om vad som händer, jag känner att jag slarvat lite med den biten. Jag förstår om ni är frustrerande och upplever att det inte händer något, men jag försäkrar att vi jobbar hårt på att säkra upp driften.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska bli bättre på att hålla er uppdaterade om vad som händer, jag känner att jag slarvat lite med den biten.

Nejdå, jag tycker att du hållt en väldigt hög nivå vad gäller respons och engagemang. Ville bara kolla läget :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag haft problem i flera timmar från och till med att kunna besvara inlägg, när ja ska skapa inlägget, så kommer det vanliga Ooops-fönstret igen.

Irriterande, när man inte kan besvara frågor, trådskaparna kan ju få intrycket att ingen eller ytters få kan hjälpa till.

Få se om detta inlägg kan skapas på rätt sätt.

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig så har det bara varit problem sista kvarten och inget tidigare idag. De två gånger som jag då har fått Ooops så har inlägget i alla fall kommit in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De två gånger som jag då har fått Ooops så har inlägget i alla fall kommit in.

Jo, har noterat det också, men man kan ju inte lita på detta, om det ska fungera som det är nu tydligen, så jag tar en kopia varje gång, ifall att, irriterande är det dock.

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sällar mig till dem så oops men posten går igenom ändå. Med andra ord - idag föreligger stor risk för dubbelpostningar!

 

(kör FF3 om det nu spelar roll)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord - idag föreligger stor risk för dubbelpostningar!
Fast jag har bara sett ett fall än så länge, fast då blev det fyra nästan likadana inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Mycket bekymmersamt att det här felet fortsätter att uppstå. Jag ska se till att vi utreder det ordentligt.

 

Förstår jag det rätt som att ni får upp textinmatningsfältet okej, men när ni klickar på "skapa inlägget" så uppstår felet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, precis så var det. nu fungerar det dock som vanligt...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag det rätt som att ni får upp textinmatningsfältet okej, men när ni klickar på "skapa inlägget" så uppstår felet?

Stämmer, men ändå skapas inlägget normalt, men en sid-update måste göras för att jag ska se att det är skapat.

 

Edit: Som Monshi säger, allt verkar fungera just nu i alla fall.

 

 

//gästen

 

[inlägget ändrat 2008-09-15 10:19:28 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidsloggen verkar vara på dåligt humör.

 

Normalt ska väl Eforum betrakta en som utloggad efter en avslutad web-session. Dvs stänger jag ned webbläsaren, startar den igen så borde Eforum notera tidpunkten för nästa besöket som en ny inloggning.

 

Ex.v.

Startar webbläsare

Besöker Eforum kl 08:00

Stänger webbläsare

Besöker Efoum igen kl 10:30

 

då ska föregående inloggningstid sättas till 08:00.

 

Så sker inte. Man måste tyvärr använda tidsmaskinen stup ikvarten.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...