Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spam i mobilen -Hett mobilprylar

0x2A

Recommended Posts

Får spam på jobbmobilen typ en gång i månaden, kan antydas av '*-eaug.html'

wap.mob365.net/nlg97a0-z1fi61-s1vwh-eaug.wml (http:// i början)

Texten består bara av 'Hett mobilprylar' första gången stod det 'Het mobilprylar'

Vad gör man ?

Påminner om en på jobbet som säger att han stack nu när han ska gå från jobbet.

Eller en skylt på en sylta i närheten 'Kvällens tips: Pepparstekt'

[inlägget ändrat 2008-08-25 20:05:12 av 0x2A]

• 1 month later...

Jag skulle också uppskata om någon visste om hur man blir av med dessa spam

Det är otroligt otrevligt att få dessa på jobbmobilen - speciellt när man vet att man inte har orsakat det själv.

När man klickar på en av länkarna (http://wap.mob365.net/nlgu537a-z1d6u1-s1vwh-edk2.wml) för att få reda på hur man blir av med sk**en så står det bara att man ska skicka ett sms "STOPP" till ett 5-siffrigt nummer som man knappt kan urskilja siffrorna på. Försökte chansa, men det slutade bara med att jag inte fick iväg något SMS över huvudtaget.

Att skicka SMS eller ringa till ett nummer som står i ett oänskat SMS är nog itne så bra, vem vet vad det kan kosta? (kanske SMS inte kan kosta så mycket, vet inte)

Allt från 1 ggr/vecka till varannan vecka har det hållt på i ca 7-8 månader. Inte så kul i längden, även om det är lätt att radera ett SMS.

Om jobbet betalar - kan det gott vara värt det, både för dem och för mig om man ska kunna vara något representativ...

Hmmm, ja var och en har väl en irritationströskel. Själv skulle jag bara ta bort det och glömma saken.

Skulle det dyka upp flera gånger varje dag kanske jag skulle tycka det var irriterande, men smaken är ju...

[inlägget ändrat 2008-10-18 01:03:23 av lizardKng]

Har du en Nokia S60 telefon så kan du leta efter SPAM-skydd till telefonen. Har sett ett sådant som automatiskt raderar SMS beroende på innehåll eller avsändare. Eller gör nått annat med meddelandet, typ skickar det vidare...

Men vad programmet heter kommer jag inte ihåg.

Kanske finns det även för andra telefoner också....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...