Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enhetshanteraren - Videostyrenhet problem


Lacro

Rekommendera Poster

Jag kör XP Home

 

Jag har gult frågetecken vid Videostyrenhet (VGA kompatibel) som

jag vill ha bort.

 

Jag kollade på Systeminformation och fick då följande uppgifter under problem/Fel:

 

Videostyrenhet (VGA-kompatibel) plus denna information

PCI\VEN_10DE&DEV_01DF&SUBSYS_207B107D&REV_A14&178951BB&0&0008.

 

Vet nån - Kan nån skicka mig ett mail så att det Gula frågetecknet försvinner.

 

 

/Lacro

 

[inlägget ändrat 2008-08-25 17:44:56 av Lacro]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Har du installerat grafikkortsdrivrutiner?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade Vista Home i denna dator för "år sedan". Jag har för mig att jag då endast använde XP-skivan. Kommer inte ihåg ifall jag laddade ner några drv separat.

 

Men jag kollade och hittade an ASUS-skiva där jag försökte hitta något som kunde vara en grafik-driv-rutin. Men jag hittade ingen ibland alla konstiga namn på filerna på den skivan.

 

Sedan försökte jag hitta en grafik drv under nVidia på nätet men hittade ingen jag vågade använda.

 

Men jag får väl chansa lite. Blir det fel så får jag köra en systemåterställning.

 

Att problemet har att göra med grafik-drv det begriper jag - men vilken grafik-drv som kan lösa problemet vet jag inte.

 

Jag skall kolla vidare. Men alla tips mottages tacksamt

 

Förresten det där långa numret jag bifogade mitt inlägg - kan det vara till nån nytta

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jag har laddat ner en drv som heter chipset men frågetecknet är fortfarande på plats.

 

Mitt problem tror jag mig veta - är inte ovanligt så det borde kunna gå att lösa. Jag har provat några grafik drv men inte lyckats.

 

Kanske någon har en lämplig grafik-drv för XP skicka i såfall en fil eller ge mig ett fil-namn som jag själv kan söka efter.

 

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en märkesdator, som Dell eller HP, så tala om vad det är för fabrikat och modell, och annars så vilket moderkort det gäller. Om du inte vet vad det är för moderkort så använd CPU-Z. http://www.cpuid.com/cpuz.php

 

Man ska inte hålla på och installera drivrutiner som inte passar, det kan leda till konstiga problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Prova med Everest Home Edition:

http://majorgeeks.com/download4181.html

 

Där kan du om du har tur få reda på lite mera om hårdvaran i datorn t ex grafikkort och chipset. Sedan kan du därifrån ibland få en länk där du kan ladda ned rätt saker från respektive tillverkare.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...