Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överföring till fel konto


martinramberg

Rekommendera Poster

martinramberg

Jag undrar om någon vet hur det fungerar om en överföring gjorts till fel konto. Pengarna har försts över till ett avslutat konto i en bank jag inte längre är kund i. Kan någon ha fått mitt gamla kontonummer? Namnet lär ju inte stämma med nuvarande kontoägare i alla fall men finns någon risk att faktiskt kommer till fel person? De är överförda från ett utländskt konto för övrigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som har sänt pengarna bör ta kontakt med banken som pengarna har sänts via.

 

Den som har fått den oväntade insättningen har INTE rätten på sin sida om han/hon nyttjar pengarna. Du som skulle fått pengarna kan i praktiken inget göra, det är den som sänt som har möjligheterna.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teoretiskt är det troligen tänkbart, men är kontot avslutat, så borde det ju inte gå egentligen, hur det är med utländska banker och dess rutiner, vet jag inte, men man får väl tro att sådana rutiner liknande är som vi har i Sverige säkerhetmässigt sett, att sådant inte kan ske, utan att banken märker detta.

 

Hur länge ett kontonummer sedan ligger i "karantän" tills det får användas igen vet jag inte heller.

 

Kanske någon annan vet mer om detta?

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...