Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

firefox


Yoga

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar var/hur jag kan ta bort detta ständiga meddelande som kommer upp varje gång jag startar webläsaren? (se bild)

 

[bild bifogad 2008-08-21 13:01:56 av Yoga]

1074937_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ska man väl inte behöva göra varje gång för att slippa detta meddelande? men nej det gör jag inte och tycker det vore enormt irriterande om man skulle behöva göra det varje gång

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det behöver du inte. För att slå av denna finess gör du följande:

 

- Skriv in about:config i adressfönstret och tryck enter

- Skriv in browser.sessionstore.resume_from_crash i textrutan Filter (eller scrolla bara ned i listan tills du hittar detta inställningsnamn)

- Värdet här är nu True. Dubbelklicka för att ändra värdet till False

 

Nu bör denna fråga inte dyka upp i fortsättningen (men inte heller kommer sessionen att återställas förstås). Det finns ett par inställningar till som berör lagring av sessioner, men jag tror denna inställning skall räcka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men denna avslutnings-process finns ju i dom flesta program, och av en anledning, annars skulle den ju inte behövas alls, eller hur?

För att inte riskera någonting när man stänger ett program , så ska man egentligen stänga av på det sättet, via Arkiv och Avsluta, hur fånigt det än verkar.

Och själva meddelandet har ju också en innebörd, att om din webbläsare "Firefox" avslutas plötsligt utan att du stänger ner dom flikar du har öppet, så får du en fråga om du vill återgå till dit du var när det hände, är väl ganska bra, om du haft flera flikar igång, och blev avbruten av att webbläsaren bara stängdes ner.

Har du kanske haft typ 10-15 flikar öppna samtidigt, så kan det vara rätt bra att kunna återgå till dessa flikar direkt utan att behöva leta upp allting igen.

Du kan ju också stänga av detta på vanligt sätt, utan att gå via vägen som Anjuna Moon föreslår.

 

 

//gästen

 

[inlägget ändrat 2008-08-23 09:08:01 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...