Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ActiveX-kontroller och länkar


Tall

Rekommendera Poster

Eftersom jag tydligen är mycket okunnig om ActiveX-kontroller, måste jag tyvärr återkomma om deras användning och tillämpning samt om tillhörande länkar.

Jag tror mig ha laddat hem dessa kontroller och länkarna, men jag tycker inte, att jag får dem att fungera på önskat sätt.

Jag har laddat hem följande:

* ActiveX Control, UniversalSoft, vars länkar är

Community.lnk; Contact.lnk; Purchase.lnk; UniversalSoft.lnk.

* UniversalSoft --> FileDownload ActiveX Control Trial Version -->

Application demo.lnk; Contact us.lnk; FileDownload ActiveX Control Document.lnk; FileDownload HomePage.lnk; Online demo.lnk; Overview.lnk; Uninstall FileDownload ActiveX Control.lnk.

* VersalSoft Internet Download --> Home page.lnk; Pirchase.lnk; Uninstall.lnk; VersalSoft Flash Player.lnk

 

Jag skulle vara mycket tacksam för hjälp med att analysera ovanstående program och länkar.

Frågor:

* Har jag verkligen laddat hem rätt program för ActiveX-kontroller?

* Om jag har laddat hem rätt program, varför fungerar de inte bra?

* Skall verkligen alla dessa länkar finnas med?

 

När jag söker upp olika webbplatser eller lämnar dessa webbplatser, så är det mycket vanligt att jag får upp ett meddelande med följande fråga på en liten "skylt" med texten "Internet Explorer":

"Vill du tillåta att software, till exempel ActiveX-kontroller och tillägg körs?"

JA eller NEJ

* Skall denna "skylt" verkligen komma upp så ofta?

 

Mycket tacksam för svar och synpunkter på ActiveX-frågorna ännu en gång!

/Tall

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-08-19 15:23:36 av Tall]

[inlägget ändrat 2008-08-19 15:25:19 av Tall]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat hem följande:
Kan du ge från vilka webbsidor du har laddat hem dem i stället?

 

* Skall denna "skylt" verkligen komma upp så ofta?
Det beror på hur ofta man besöker webbsidor som använder sig av ActiveX-kontroller eller andra tillägg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag frågar så här i stället. Varför har du laddat ner de ActiveX-kontrollerna?

 

VersalSoft FileDownload Component is a client ActiveX control, you can use this control in the Web Project or application project
http://www.download.com/HTTP-Download-ActiveX-Control/3000-2401_4-10644407.html?cdlPid=10644408

Det är alltså en ActiveX-kontroll som du kan använda på en webbsida som du håller på och tar fram. Skapar du webbsidor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia!

Nej, jag skapar inte hemsidor. Jag har en egen hemsida, som jag ibland besöker. Huvudsakligen besöker jag andra webbplatser.

Jag anar, att jag laddat ner ett ActiveX-program för att just användas för skapande av hemsidor etc.

Var hittar jag i så fall den rätta ActiveX-kontrollen?

Tack igen!

/Tall

 

[inlägget ändrat 2008-08-19 16:12:55 av Tall]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag i så fall den rätta ActiveX-kontrollen?
Rätta kontrollern för vad, för vilken funktion?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt!

Jag uttryckte mig förstås mycket otydligt!

Jag menar:

På vilken webbadress hittar jag ett lämpligt program för att ladda ner ActiveX-kontroller?

Blev det tydligare så?

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska du ladda ner ActiveX-kontroller? Ska du ha dem till din webbsida?

 

För att besöka andras webbsidor så behöver man inte ladda ner ActiveX-kontroller från något annat ställe först. Om man behöver en ActiveX-kontroll för att kunna göra allt på webbsidan man besöker så kommer ActiveX-kontrollen att laddas ner just från den webbsidan man besöker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STORT TACK, Cecilia

för din tålmodighet!

Men så här blir det, när du har att göra med en som inte är så väl bevandrad i vissa dator- och programfrågor. Nu först börjar jag att förstå detta med ActiveX. Det innebär alltså, att när en webbplats - som jag besöker - markerar ActiveX-kontroll, då skall jag bara acceptera att en sådan får göras!?

Tänker jag rätt?

 

Du får förstås en poäng!

Vänligen

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

 

Det innebär alltså, att när en webbplats - som jag besöker - markerar ActiveX-kontroll, då skall jag bara acceptera att en sådan får göras!?
Under förutsättning att du litar på webbplatsen. Eftersom en ActiveX-kontroll är ett litet program så måste man tänka säkerhetsmässigt. Program och ActiveX-kontroller kan innehålla skadliga delar så man ska inte installera vad som helst. Det är för att det just kan vara skadligt för datorn som du får upp en varning (Vill du tillåta...) från Internet Explorer.

 

För att minska risken att råka ut för skadliga ActiveX-kontroller så skydda datorn med SpywareBlaster, MVPS-hosts-fil och SiteAdvisor.

http://ceblstockholm.googlepages.com/home

 

Ändå bättre, använda en annan webbläsare som inte stödjer ActiveX, som Opera eller Firefox.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia!

Än en gång:

STORT TACK för svaren!

Äntligen tror jag, att jag förstår detta med ActiveX.

Tack för tipsen i din bifogade länk!

Jag ger dig ännu en poäng för utförligt svar på slutet.

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...