Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spamfighter ej så bra


pokristian

Rekommendera Poster

Har haft spamfighter i något år. Till att börja med gratis versionen och sedan betalversionen. Man får vänliga mail från företaget, men i praktiken är deom inte alltid särskilt tillmörtesgående.

 

Jag har ockeå flera ggr fått detta säljmail från helt okända även efter att jag själv börjat prova spamfighter, vilket i mitt tycke är ett mycket oseriöst säljsystem.

Spamfighter funkar ganska bra vad gäller att sortera bort skräppost, men det slöar ner nedladdningen av mail betydligt i varje fall i outlook. Det är dock inte perfekt. Man kan vidare fundera över hur deras system för sållning av mail är uppbyggt. Det kan tänkas slå även mot seriösa användare.

Spam fighter har vidare för mig ställt till med problem flera gånger som blockerat outlooken. Senast fick jag ett antal mailreturer från ett grupputskick till min fiskeklubb. Då tog det helt stopp och funkade inte förrän jag avinstallerade programmet. Det är en stor brist att man inte kan stänga av programmet tillfälligt. I varje fall hittade jag ingen sådan funktion.

En annan svaghetmed programmet är att man måste öppna ett konto hos företaget. Detta med konton är en mycket dålig kulturfråga på nätet som på sikt är skadlig för oss användare vad gäller hälsan. Konton skall man bara behöva ha när det är nödvändigt för säkerheten eller om man vill av något skäl. Alla lösenord och inloggningsuppgifter belastar både minne och kropp. Man bör betänka att varje extra minut som man måste ägna åt onödiga saker på nätet är dåligt. En minut kan tyckas lite, men när den läggs till många andra blir det tungt. Jag jobbar med kroppslig och mental hälsa och datoranvändningen sätter i dag svåra spår i folkhälsan

 

Sammmantaget tycker jag inte spamfighter är att rekommendera. bemötandet från personalen är inte heller särskilt trevlig.

 

mvh

 

POKristian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej,

Det är alltid kul att höra åsikter om sitt företag/program. Jag vil gärna pröva att bemöta några av dina kommentarer du har ditt inlägg. Spamfighter fungerar med ett s.k. Community Filter. Detta betyder i princip att användarcommunity är de som definierar vad som är Spam. Vår false positive är på grund av detta väldigt låga. Dock sker det att det blir fel och då kan alltid användare avblockera ett mail som har blivit felaktigt blockerat.

 

Du kan alltid avinstallera programmet temporät om det skulle vara. Jag förstår inte riktigt din kritik mot att ha ett konto. Detta ger ju användaren möjlighet att själv, förnya sitt konto, flytta sitt program till en annan dator o.s.v. Detta gör att man inte behöver vänta på svar från teknisk support utan kan ju bara minska stressen.

 

Men som sagt var, om inte tycker att du har blivit bra bemött från oss så vill jag bara säga att pröva igen. Vi arbetar hela tiden med att bli bättre på allt inklusive kundservice.

 

Mvh

Nils P Wirell

Spamfighter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...