Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivitetsfältet försvann...


PC-frågvis

Rekommendera Poster

Hej,

kanske är det jag som inte vet hur vista fungerar. Men efter att ha haft startmenyn och aktivitetsfältet längst ner i skärmen så har dessa helt plötsligt efter surfning hamnat på höger sida i skärmen. Jag kan inte flytta tillbaks denna till botten av skärmen. Kanske finns det något enkelt handgrepp för det, men just nu är jag "pissed-of-på-vista".

 

Hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Klicka på en tom plats på aktivitetsfältet och håll musknappen nedtryckt. Sen kan du flytta aktivitetsfältet vart du vill.

 

Mvh Thomas

 

[inlägget ändrat 2008-08-16 23:19:59 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, tack!

 

Jag drog och slet i fältet, nu ligger det rätt, ser lite konstigt ut, men det går väl att fixa.

 

Men, ärligt talat, jag har suttit framför en mac i tjugo års tid, åtta timmar om dagen, utöver det har jag kört XP parallellt i flera år. Men ändå så är det smått omöjligt att hitta rätt i Vista. Om inte jag får rätt på det, hur får då den "vanliga" användaren rätt på det. Min tolkning av vista är: buggigt, instabilt ej användarvänligt. Mac Os: stabilt och användarvänligt. Hade Apple fått sin givna plats hos datoranvändarna så hade vi haft väldigt lite diskussioner om tekniken och mer om innehållet (så fick jag det sagt).

 

PC-frågvis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så fick jag det sagt)

Har inte mött en Mac-användare som inte slänger ur sig det minst en gång i veckan ;)

 

ser lite konstigt ut, men det går väl att fixa.

På vilket sätt ser det konstigt ut? Är det för högt så är det bara att placera markören i överkanten tills den byter form till en upp/ner-pil, hålla ner vänsterknapp och flytta ned musen en bit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen!!

 

Någon Mac vs Pc diskussion ger jag mej inte in på.

 

Om du med konstig menar att höjden har ändrats så fixar du detta genom att peka med muspekaren på aktivitetsfältets övre kant tills du får en dubbelriktad pil. Klicka sedan och håll musknappen intryckt. Nu kan du ändra storleken på aktivitetsfältet.

 

Mvh Thomas

 

 

[inlägget ändrat 2008-08-16 23:59:01 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, sorry, men det måste ju sägas...

 

Jag, försöker göra fältet mindre på höjden, jag får upp pilarna och jag drar neråt och det blir inte mindre. Ikonerna för ljud, Norton, batteriindikator är staplade på höjden, hur ändrar jag så dessa ligger ner vid sidan om varanandra? (Känns lite pinsamt att fråga men jag är så trött på vista, ursäkta).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har fått Aktivitetsfältet som du vill så högerklicka på det och välj att låsa det så ska du inte råka kunna ändra det av misstag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...