Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen plats på C-disken


Vietnam

Rekommendera Poster

Jag köpte nyligen Asus eeePc 900 i Thailand och fick den färdiginstallerad med Windows XP. Nu har jag upptäckt att alla program finns på C-disken som bara är 3,75 GB stor och redan full, medan D-disken, som är 15 GB står så gott som tom. Detta gör naturligtvis att datorn funkar långsammare än den ska och att det hela tiden dyker upp en varning om att disken är full och att plats måste frigöras. Varje gång jag frigör plats (tömmer cache, papperskorg etc) blir det dock mindre och mindre plats. Vad ska jag göra? Jag bor på en liten plats i Vietnam och kan inte dra till Thailand för att be dem fixa problemet, och här är det ingen som kan om datorer.

 

Jag har hört att man inte bara kan dra programmen från C-disken till D-disken... hmm, vad kan jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan med hjälp av ett partitioneringsprogram (t ex Partition Magic, gParted) ändra partitionsstorlekar, men det är inte riskfritt utan säkerhetskopior på allt viktigt behövs och man måste vara beredd på att installera om.

 

Eller du kan avinstallera program och installera dem på nytt på D:, samt se till att du inte lägger saker på Skrivbordet utan på D: (eller flytta mapparna för Skrivbordet, Favoriter och Mina dokument till D:).

Men i längden så har jag svårt att tro att XP i sig själv kommer att få plats på 3,75 GB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...