Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program till Live Messenger webcam


stonnew

Rekommendera Poster

Som rubriken avslöjar så undrar jag om det finns något program som man kan ladda ner och installera för att ens webcam ska fungera till Live Messenger ?

Operativsystemet är Vista.

 

Är mycket tacksam om någon kan tipsa ett sådan program som finns gratis att ladda ner.

 

Flyttar tråden till forumet Chattprogram - ICQ, MSN m fl

Cecilia - Moderator för Program - övriga

 

 

[inlägget ändrat 2008-08-13 20:42:18 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Sist jag körde webcam i Live Messenger behövde jag bara drivrutinerna för webcamen. Sedan kunde jag köra med webcamen utan problem.

 

Live Messenger har stöd för webcam.

 

Vad ska du ha extra program till?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erkänner att jag va väldigt dålig på att beskriva att de inte var jag utan en kompis som ville ha hjälp med det insåg jag nu.

 

Med drivrutinerna, menar du då att du installerade något ?

 

Jo, det är nämligen så att när min kompis sätter igång webcamen (inbyggd i datorn) så fungerar det inte eller det händer inget. Det fungerade innan med något program som hette ManyCam Virtual Webcam 2.3.6, men nu fungerar det inte med det programmet heller. Bara att man måste installera om det varje gång man har startat om datorn om det ska fungera. Vilket blir ganska så jobbigt i längden.

 

Om det inte finns något program, finns det någon annan lösning på det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Med drivrutinerna, menar du då att du installerade något ?

 

Följde med en CD med drivrutinerna till webcamen. Förbaskat buggiga sådana och medföljande program som också installerades kraschade stup i ett, och webcamen försvann från Live Messenger.

 

Löste det genom att dra ut nätverkssladden och stänga antivirusprogrammet. Då gick installationen smidigare och programmen kraschade inte längre. Programmen var till för att göra justeringar av ljusstyrka, färg med mera. Men det var mest ett impulsköp från min sida. Inte ofta jag sitter med en webcam.

 

Någon lösning på din kompis problem med den inbyggda webcamen har jag inte så här på rak arm.

 

Fast prova:

Avinstallera allt det som installerats. Kanske även Live Messenger. Installera om Live Messenger och ha den inbyggda webcamen igång under installationen.

 

Då borde Live Messenger hitta webcamen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter har en ny dator med inbyggd webcam. Råkade ut för samma sak, att den en dag inte fungerade och noterade samtidigt att den lilla blåa indikeringen vid kameran inte lyste...

 

Det var så enkelt att lösa detta (efter att ha läst på.. hrm..) - kameran var avstängd! Bara att trycka på en funktionsknapp med symbolen av en filmkamera!

 

Kolla om din kompis har en sådan knapp eller motsvarande!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att trycka på en funktionsknapp med symbolen av en filmkamera!

 

Jag fattar det som att du menar att man trycker in en knappkombination på tangentbordet som startar webcam. Om det är så du menar så vet hon av det redan. Det var nämligen så att den inte fungerade alls från början, varken med eller utan program, men så hittade hon att man skulle trycka in en knappkombination på tangentbordet eller vad man ska kalla det och det fungerade ju bra tills nu som sagt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...