Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort konto


AKW

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Vilket operativsystem har du?

XP? Vista?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ta bort mitt konto, varför går det inte att göra i kontrollpanelen?
Är du inloggad på ett annat konto när du försöker göra det?

Är det ett konto med administratörsrättigheter du är inloggad på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, du vill ta bort ditt Eforum-konto. Jag trodde det gällde ditt konto på datorn eftersom du skrev om kontrollpanelen.

 

Konton tas normalt inte bort från Eforum. Inläggen du har gjort är ju värdefulla för andra, det är väl synd om de försvinner.

 

Om du nu inte tycker att Eforum är till någon nytta för dig så är det ju bara att sluta att logga in.

 

Om du med kontrollpanelen menar sidan med inställningar för Eforum som man hittar länk till i vänsterkanten så är det fel ställe eftersom ditt konto är för IDG så du behöver använda Inställningar i överkanten av fönstret (bredvid Logga ut). På den sidan så får du välja Frågor och svar så hittar du hur du ska göra om du nu nödvändigtvis inte vill att dina inlägg ska vara kvar på Eforum och hjälpa andra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, då missuppfattade vi varandra.

 

Hur som helst så anser jag att man bör kunna ta bort sitt konto, vilket jag vill göra. Sedan om mina inlägg (3st) är kvar gör dock inget - jag vill bara att mitt konto tas bort.

 

Kan man skapa ett konto bör man även kunna radera det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte finnas inlägg som inte har någon som har skrivit dem.

 

Du får göra som jag skrev i sista stycket i mitt förra inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är sannslöst, finns ingen "radera konto" eller dylikt. Har t.o.m mailat service, i sådana fall får väl dem radera kontot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har t.o.m mailat service,

Hade du läst FAQ:n som Cecilia hänvisade till så hade du sett att det är precis detta tillvägagångssätt som gäller. Alltså är det inte så "sanslöst" att ingen kontoraderingsknapp finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag påpekar är att det är mycket mer omständigt att behöva maila service tekniker för att ta bort ett vanligt användarkonto på ett forum.

 

Kontentan är att jag fotf tycker det är onödigt - och ja, jag har läst hennes inlägg.

[inlägget ändrat 2008-08-13 18:32:55 av AKW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för att det behövs vara någon som kontrollerar att du inte har någon tidningsprenumeration etc innan kontot tas bort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Om du inte skrivit något olämpligt så förstår jag inte varför du är ute efter att radera ditt konto här.

 

Finns ju en poäng i det att det inte går att radera, som Cecilia också skrev. Inläggen har ju betydelse framåt för andra som söker hjälp här. Att radera ett konto gör att även inläggen försvinner, och trådarna ser konstiga ut.

 

Många medlemmar bara försvinner härifrån, men inte raderas deras konton.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga varför du vill ta bort ditt konto? Samt vad blir effekten här på Eforum om man raderar ett konto?

 

Sluta använda kontot, be dem inaktivera det, det går. Men radera? Det du en gång skrivit här, det står här. Inget konstigt med det. Inget alls.

 

Du kan byta alias och därmed bli "anonym" och sedan sticka härifrån om det är vad du önskar. Eller stanna kvar och bidra till den mångfald som finns här.

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att läst ytterligare information om "mina uppgifter" här på eforum så tycker jag inte om hur personuppgifterna behandlas varav jag vill ta bort mitt konto så mina personuppgifter försvinner ur systemet. Vilket jag inte finner alls märkvärdigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så - ta och ändra dessa då...be dem ta bort dessa och inaktivera kontot. Det kan de nog ordna. Radera kontot är som sagt svårt.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Hej!

 

Givetvis går det alldeles utmärkt att avregistrera sitt medlemsskap hos Eforum, såväl som hos andra medlemstjänster som IDG driver.

 

Vi har i dagsläget inte någon automatisk funktion för att göra det, utan jag får istället be dig att kontakta vår kundtjänst. De kan hjälpa dig att avsluta ditt konto, och svara på alla frågor du har kring ditt medlemsskap.

 

Kundtjänst svarar i telefon på nummer 08-453 61 00 eller på mejladressen kundservice@idg.se.

 

Vänliga hälsningar,

Pontus Jeppsson

Communitychef Eforum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingen som läser dina personuppgifter här, för det första så har du ju inga uppgifter om dig i infon här på Eforum, och för det andra så är det bara kundtjänst som har tillgång till dom övriga som finns, dessa behövs ju om du har andra aktiviteter någonstans hos IDG.

Men visst har du ju rätt att helt avregistrera dig om du vill, och för Eforum vägnar, så har du ju inte hunnit med så många inlägg heller.

Så det är ju inga trådar direkt som blir förstörda.

Men det är ju tråkigt att du inte trivs här.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...