Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Freemind

mindsleep

Recommended Posts

Provat "Freemind" istället för mitt vanliga "Microsoft Visio" för systemutveckling.

Jag undrar om det finns något sätt att rita eller dyl tillbaka till ett objekt.

Exempelvis så vill jag illustrera följande:

Man går till en inloggningssida. Om man har skrivit in lösenordet korrekt så skickas man vidare. Gör man inte det skickas man först till en felsida och sedan TILLBAKA till loginsidan.

Hur inllustrerar man denna typ av loop i Freemind. Verkar som om man inte kan frihandsrita i Freemind.

//MVH Mindsleep

I am who i am, you are who you are, i respect that

Provat "Freemind" istället för mitt vanliga "Microsoft Visio" för systemutveckling.

Freemind är väl inte mer än ett vanligt mindmapping-program, så jag ser inte riktigt hur det kan användas på ett vettigt sätt för systemarkitektur och modellering. (Visio är ju inte heller ultimat att använda)

Titta hellre på något verktyg som implementerar UML2.0-diagram och modeller, ex. aktivitetsdiagram, tillståndsdiagram, klassdiagram osv. Exempel på ett mycket kraftfullt sådant system är IBMs Rational Rose, även om det kostar därefter (om man inte väljer alternativa införskaffningsmetoder ;)

Googla annars på ex. uml+design+tool

Ja, Freemind är ett mindmapping program. Men det kan ju användas på många olika sätt. Dessutom gratis.

Visio har fungerat alldeles utmärkt hitills. Rational Rose för avancerat och för dyrt.

Så det hade varit mycket trevligt om man hade kunna illustrera en loop i Freemind.

//MVH Mindsleep

I am who i am, you are who you are, i respect that

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...