Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med win98 och Matsushita 7502 cd-r


Daino

Rekommendera Poster

Tidigare när jag hade win95 gick allt bra. Nu har jag köpt en ny dator och installerade då win98. När jag använder Easy Cd Creator 3.5b så går test bränningen bra och hela bränningen av cd skivan tills TOC ska skrivas. Den börjar att skriva TOC men räknar ned tiden mycket snabbt och säger sedan att cd bränningen har lyckats. Men när man använder Easy Cd Creator för att kolla skivan så går det endera inte att läsa den alls eller så säger progarmmet att skivan inte är stängd. Om jag försöker att stänga skivan så säger programmet att det inte lyckades med det. Jag har även försökt med Nero men det misslyckades också. Någon som vet vad som kan vara felet?

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har faktiskt själv en likadan brännare,köpt som Panasonic visserligen men det kan ju kvitta.Jag kör med W98 och har alldrig haft nåt problem med brännaren oavsett vilket prog jag använt.Kör med CDRWin 3.6a,Nero 4.0 och Easy CD Creator DeLuxe 3.5 och har inte misslyckats nån gång.Har väl bränt en 200 skivor nånting med den och den går fortfarande som den gjorde när den var ny.

 

Så problemet ligger nog inte i programvaran utan snarare i hårdvaran.Har du garanti kvar så bara skicka iväg skitet och begär att få den vidgjord.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...