Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ventrilo 3.0.1


Gurto

Rekommendera Poster

Hej.

 

Skriver åt en kompis som har lite problem med användandet av ventrilo 3.0.1. Det är så att när han använder vent 3.0 så börjar ljudet hacka så fort han går in i ett spel. Det funkar utmärkt tills de att han startar ett spel eller tabbar in i ett redan startat spel. Då börjar det hacka (låter disco).

 

Detta problem har han inte när han använder vent 2.1. Då funkar allt klockrent.

 

Det enda han vet om sitt ljudkort är att det är ett creative labs X-fi av någon variant. Hittar inte nya drivrutiner eftersom det inte står mer exakt vad det är för typ av x-fi-kort (om det nu kan bero på drivrutinerna?)

 

Någon som har varit med om något liknande eller har några tips om hur vi ska lösa detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inte nya drivrutiner eftersom det inte står mer exakt vad det är för typ av x-fi-kort (om det nu kan bero på drivrutinerna?)

Om problemet nu beror på det och inte själva chattprogrammet så kolla här för betydelse/översättning av modellnr...

http://tinyurl.com/Sound-Blaster-Products

...och kika sen efter vad det står tryckt på ljudkortet.

 

Klicka sen vidare härifrån för drivrutinen m m:

http://support.creative.com/Products/Products.aspx?catid=1&catName=Sound+Blaster

 

P.S. Jag flyttar tråden till Chattprogram – ICQ, MSN m fl.

/RN – moderator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, vad har din kompis för dator ?? jag andvänder själv ventrillo lite då och då och det fungerar perfekt med mina 2 relativt nya datorer men på min äldre win 98 dator så brukar ljudet ofta hacka och det är en ireterande fördröjning på en sekund, troligen för att den är för slö (cpu) för att orka driva på ett spel samtidigt som ventrillo.

 

det skulle även kunna vara internet förbindelsen som är begränsad och när han väl startar ett onlinespel så andvänder det hela hans internet, elelr sker detta vid lan också ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...