Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallation


bertilo

Rekommendera Poster

Har en ny bärbar dator med ett provprogram som heter Norton Symantec Internet Security, tror jag det heter. Det är nästan omöjligt att avinstallera programmet. Har läst i flera trådar på nätet att flera har samma problem.

Har kommit så långt att jag gått in i registret och där tagit bort rubriken Symantec i HKEY-CURRENT-USER\Software\Symantec.

HKEY-LOCAL-MACHINE\Software\Symantec

Detta har lyckats, men nu ser jag att det finns säkert 37 st med Symantec och 2 st Norton-namn i HKEY-CLASSES-ROOT. Vågar jag ta bort även dessa utan för den skull förstöra något i registret?

 

För säkerhet skull kanske man skall ta en kopia på registret. Hur gör man det?

 

 

/bertilo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den informationen. Skall testa detta innan jag går vidare med avinstallationen. Mycket fin information, är tacksam för denna.ss

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget mysko med Symantecs städprogram, det finns en massa trådar med folk som använder det i Eforum. Absolut mycket säkrare än att själv vara inne i registret och peta för då kan man ställa till med kaos om man inte vet vad man gör.

 

Angående backup-länken så kunde man göra så i XP också men man kunde inte återställa registret från backup eftersom man inte kunde skriva över registernycklar som Windows håller öppna med backupen och då blir inget återställt.

 

Samt hur återställer man en backup när Windows inte kan starta eller inte kan logga in någon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt mig av Nortons avinstallationsprogram. Nu är datorn rensad och jag har lagt in ett annan antivirusprogram som heter AVG som är kostnadsfritt och verkar fungera bra hittintills. Tack för all hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...