Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Docgurka

Plattskärmar startar och slocknar??!!

Rekommendera Poster

Tydlig klassiker i negativ riktning. Har 2 st skärmar 19 tummare. En LG FLATRON L1918S samt en fujitsu siemens. Båda har exakt samma fel. Dom startar och visar bilden i en halv sekund för att sedan gå in i komaläge. Har testat dessa på flera olika maskiner och plattformar. Samma fel. Har kollat på andra forum världen över utan riktigt fått ett vettigt svar. Tydligt är dock att just LG FLATRON L1918S och dess märkes bröder har jätteproblem med detta. LG själva är tysta som musen. Någon på detta forum som har en ide'. Själv börjar jag tro att det är strömdelen som lägger av direkt. Har inte kunnat mätt.

Doctorn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ett gäng ACER-skärmar hemma som hade samma fel och således kasserades på jobbet. Jag tog hem dom och skruvade isär dom. Det visade sig vara samma fel på allihop, svullna kondingar i trafo-delen. En billig reparation på några kronor per skärm och 5 minuters jobb med lödkolven och dom fungerar som nya igen. Ta isär skärmarna och ta en titt!

/brorsan

http://www.brorsan.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet lokaliserat av min gode vän Lennart från Ramsele som vet allt om el men mindre om internet dock tog det en timme drygt att hitta problemet med varför nästan samtliga nya plattskärmar kasseras med samma fel. Strömdelen i skärmen är boven. Kommer från samma tillverkare i Kina till både LG Fujitsu samt HP skärmar. Dom har en kort levnadstid som beställts av tillverkarna. Strömurtaget till en LCD,TFT är så högt att strömdelen helt sonika slits ut. men tror ni skärmtillverkarna vill att ni sitter på skärmarna mer än högst 2 år.NEJ

Bad for Buisness.

Hitta beg på skriten eller CO eller Elfa tex. Lite pul och ni har en ny skärm igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag skrev i en annan tråd nyss, så har vi på min arbetsplats börjat sätta i nätdelar från Clas Ohlson i skärmarna. Fungerar alldeles utmärkt, och billigt blir det också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...