Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
virtuosen2

AC funkar bra!

Rekommendera Poster

Oops, två värmepumpar OCH en AC?

Man brukar säga att tiden det tar att räkna in kostnaden för värmepump två är minst dubbelt så lång, eller mer, som för den första. Och en AC? Kan inte värmepumparna arbeta som AC eller är den kanske, som du antyder, en pre-värmepump som du bara har kvar.

Du kan styra pumparna så att de nu på sommaren jobbar på andra våningen? Trevligt, lite mer komplext system än det vi har i huset då med en pump centralt placerad...

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klargörande:

Värmepumparna (som också funkar som AC) kostade totalt som cirka ett års elförbrukning. Innan värmepumparna, gick "cirka" 85% av hushållets totala el/-energiförbrukning till uppvärmning.

Betydligt mindre idag!

Grejorna går med STOORVIINST!

(En bra värmepump, som "räddar" miljön, kostar i runda slängar som ett "hett" grafikkort!!!!!!) +CPU+minne och annat som behöver "uppgraderas" för att få 2 FPS mer i ditt "spel"..

LÖJLIGT BILLIGT!

(och som jag tidigare sa, går datorernas kylfläktar på "sparläge"....)

Hur bra kan man egentligen ha det? -Jag har det "löjligt bra"......

Hur har du det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har äntligen fått fart på ACn i min gamla hink från -90. Är nästan värt att sätta sig i bilen på tomgång på parkeringen bara för att få lite svalka när det är som värst ;)

/brorsan

http://www.brorsan.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dig, hade en gammal sak på fyra hjul förut som ac´n inte fungerade på, bytte ut den i våras mot en nyare med fungerande ac, har väl hänt att man klivit ut på tomten och låtit den gå en stund, bara för att känna svalkan, för att verka seriös, så står motorhuven öppen, så det ska se bra ut...hehe

Förresten, välkommen tillbaka efter en längre tids frånvaro :)

//gästen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack tack :)

Hehe, jag brukar faktiskt ut och bara åka omkring när det är olidligt varmt, dels för att kunna spela stereon som man vill men mest för att få känna på det sköna frysskåpet som ACn blivit ;)

/brorsan

http://www.brorsan.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...