Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fungerar alla mediaspelare samman?

ronskij

Recommended Posts

Hej!

Jag har nu installerat RealPlayer Media Player samt Shockwave och Quicktime. Behöver man alla dessa och finns det en möjlighet att de slöar ner när de är tillsammans?

Tacksam för svar.

Ronskij

Eftersom det normalt bara är en av mediaspelarna igång så blir det inte slöare för att man har installerat flera.

Vilka man behöver beror ju på vilket format det är på mediafilerna som man vill titta på/lyssna till.

Hej och tack!

Från en nattuggla till en annan:

Jag ser ju alltid via SVT vilken MediaPlayer jag använder, de två vanliga.

Men Helsingborgs Dagblad skriver exempelvis att jag behöver QuickTime för att deras sida skall fungera bra. Kan jag gå in och kolla när Adobe FlashPlayer och Quicktime nyttjas?

Sen har jag i och för sig ett problem med just HD, scrollningen hänger sig irriterande och det kan vara även under lågtrafik. Jag har påtalat det flera gånger men de kan inte se något i andra änden på kommunikationen, sas.

Dags för ny dator? Jag har en Pentium III MMX på lite över 500 Mhz. Används bara till surfning, ser ej filmer eller dylikt. Linan är på 2 Mbit.

Hälsningar från en i grunden ointresserad av mer än funktionen.

God natt (oavsett om du ska sova eller vaken så kan ju natten vara god)!

Man brukar lära sig att känna igen de olika mediaspelarna. När det är Flash-filmer så ser man det om man högerklickar på filmen för då står det något med Flash i menyn. Att visa film i Quicktime eller Flash kräver tyvärr en del av datorn, så hackandet kan bero på att datorn inte hinner med. Även med en 4 gånger snabbare dator än din kan man uppleva att Aftonbladet, Expressen och andra sidor med mycket flash blir sega.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...