Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som kan hjälpa mig med att översätta en text till Latin eller Italienska??


dani84_b

Rekommendera Poster

Hej!

 

Behöver översätta en text ur bibeln till Latin eller Italienska.

 

Denna text är det: "Och jag skall vara med dig och skydda dig vart du än går;

jag skall föra dig tillbaka till detta land.

Jag kommer inte att överge dig,

jag skall fullgöra det som jag har lovat dig"

 

 

Om någon kan översätta detta också så är det en bonus:

 

"Om Gud är med mig och skyddar mig på denna min färd

och ger mig mat att äta och kläder att klä mig med"

 

"så att jag kommer välbehållen hem igen, då skall Herren vara min Gud"

 

 

Helst så vill jag ha det på Latin men Italienska funkar också. Jag e väldigt tacksam för hälp.

 

/Danne

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med en bonus? Att du tänkte följa Eforums regel, tipset att visa din uppskattning av hjälpen genom att klicka i poängstapeln?

 

1 Mos: 28 "Och jag skall vara med dig och skydda dig vart du än går; jag skall föra dig tillbaka till detta land. Jag kommer inte att överge dig, jag skall fullgöra det som jag har lovat dig."

(Genesis 28:15) Et ero custos tuus quocumque perrexeris, et reduceam te in terram hanc: nec dimittam nisi complevero universa quæ dixi.

 

"Om Gud är med mig och skyddar mig på denna min färd och ger mig mat att äta och kläder att klä mig med så att jag kommer välbehållen hem igen, då skall Herren vara min Gud."

(Genesis 28:20-21) (20) Si fuerit Deus mecum, et custodierit me in via, per quam ego ambulo, et dederit mihi panem ad vescendum, et vestimentum ad induendum, (21) reversusque fuero prospere ad domum patris mei: erit mihi Dominus in Deum.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du tänkte följa Eforums regel, tipset att visa din uppskattning av hjälpen genom att klicka i poängstapeln?
Någon regel är det ju inte, och det utdelas poäng i en minoritet av trådarna trots att problemet är löst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Menade bara ett det vore en bonus för mig, är gansla ny i forumet så det här med att ge poäng har jag inte haft någon koll på innan. Men tack så hemskt mycket för hjälpen!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...