Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver lite hjälp med dvdbränning


Danne W

Rekommendera Poster

Jaha, då var det dags för lite hjälp efter att bränt ca 10 dvdskivor som inte funkar... Detta är definitivt inte min grej, har i alla fall lyckats att lägga till för -& eftertexter, så nu har jag en avifil på 6,4 G. Hur bär jag mig åt för att bränna denna till dvd som kan läsas av en dvdspelare?

Som tur är finns det inga dumma frågor, det är väl min smala lycka :-)

Er ödmjuke,

Danne

Edit: Kör både XP och Vista

[inlägget ändrat 2008-07-23 14:16:08 av Dan Wålarö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fullversion av Nero i din dator då kan du bränna med delprogrammet Nero Vision, programmet codar automatiskt filerna till legal "DVD Video" som kan spelas i alla vanliga TV anslutna DVD spelare, din fil på 6,4 G får omcodad gott och väl plats på en skiva i högsta kvalitet.

 

Välj: Nero Start smart / Vision / Skapa DVD / DVD Video.

 

När du importerat filerna i programmet gör du inställningarna under "Mer / Videoalternativ".

 

Se också till att DVD är valt i vita fönstret nere till höger.

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-23 15:41:45 av Åke.L]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen... Stort tack Åke,

Jag har aldrig och kommer antagligen aldrig att bränna en skiva igen med mitt 50års och grannens 60års kalas, men det är lite surt när man provar och provar igen och inget funkar, tilläggas ska kanske att hustru och grannen gick om varandra med: "du som är så bra på datorer, hur går det?" (jodå, ge mig en dator och jag kan plocka ner den i nanobitar, men program, nääää) i början höll jag färgen: "jodå, toppenbra". Efter en och en halv vecka (efter att brottats med grannens dator också) gav jag upp och gjorde det jag skulle gjort från början: fråga eforums kompetenta medlemmar....

Som sagt: stort tack Åke.

En nu lättad,

Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK var så god Danne, kul när saker löser sig !

 

Vi hjälper ju varandra, folk håller på med olika saker och blir etferhand bra på det dom håller på med men ingen är fullärd i allt, IDG forum är ett suveränt välbesökt och bra hjälpmedel där vi alla hjälper varandra med uppkomna problem.

 

En annan bra detalj med IDG och även andra forum är att inläggen registreras snabbt av sökmotorerna, åtminstone av Google så problemlösningarna hittas även via sökmotorerna.

 

/ Åke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...