Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MediaMonkey...Ta bort album-cover?


Alexandra Wow

Rekommendera Poster

Alexandra Wow

Använder programmet Media Monkey och jag får inte bort CD Cover-bilden. Det är en och samma bild som tagit över så gott som alla CD:s som inte har en egen bild. När jag går in på Properties och tar bort album-bilden så finns den lik förbannat där när jag slår på programmet nästa gång.

 

Lösningen för stunden är att inte visa album covers över huvudtaget. Någon som har någon lösning? Jag vet inte vad bilden heter (hittar den inte) så jag kan inte ta bort den från hårddisken. Har sökt på alla möjliga vis.

 

Vore mkt tacksam för lösning!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Lyckadess göra samma sak själv för drygt ett år sedan och tog inte tag i att lösa det förrän i veckan...

 

Jag använde itunes och det är ganska ologiskt hur man går tillväga. Du markerar all musik du vill ta bort bilden ifrån, högerklickar väljer "Get Info" Bockar för Artwork checkboxen och trycker ok. Då går itunes igenom alla låtar och tar bort bilderna.

 

Förstår att det är surt att köra itunes när du har valt att köra mediamonkey istället men i det här fallet funkar itunes bättre.

 

Edit: Jag skrev allt från minnet, har ingen möjlighet att kolla precis hur man gör här på jobbet men här har jag en länk som hjälpte mig: http://www.downloadsquad.com/2006/11/30/how-to-fix-your-itunes-artwork/

 

//Mattias

 

[inlägget ändrat 2008-07-23 14:24:57 av Mattias Falk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...