Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra guider alltid tillgängliga


Mikael63

Rekommendera Poster

Vill ha ex. flora50's nätverksguide och Maratonmannens XP-guide alltid tillgänglig som länk i vänster- eller högerframen på forumsidorna.

 

Andra bra är ju ex. portforward.com, http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Den senare visserligen en länk till ett program och inte en guide men är ju ändå ett bra verktyg..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAQ och liknande har önskats sedan tidigare. Det är inte sannolikt att det läggs till i den nuvarande koden för Eforum utan troligen får vi vänta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAQ finns det en form av, se Vanliga frågor som finns i varje kanal. Vill man som användare att den tråd ska sparas under denna knapp rekommenderar jag att man klickar på moderetor-knappen i den tråden och berättar för moderatorn att så bör ske.

 

Sedan har jag absolut ingen aning om hur många procent av alla användare som använder denna funktion, gissar på kanske 2-3%

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju också att utnyttja knappen "Lägg till som F.A.Q" som finns mellan Rubriken för vilket forum man är i och Rubriken "INLÄGG I TRÅDEN".

 

Den kan man använda som en liten minnesanteckning, men nackdelen med denna är ju att då måste man alltid in i just det forumet för att komma åt minnesanteckningen, men möjligheten finns.

 

 

 

//gästen

 

[bild bifogad 2008-07-20 16:53:59 av //gästen]

1066631_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är det. Det kan man bara göra i de forum man är moderator för, inga andra.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, har inte tänkt på att det kan vara så, funderade aldrig på det tidigare.

Okej då sprack den idén.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAQ finns det en form av, se Vanliga frågor som finns i varje kanal. Vill man som användare att den tråd ska sparas under denna knapp rekommenderar jag att man klickar på moderetor-knappen i den tråden och berättar för moderatorn att så bör ske.

 

Hur länge har den knappen funnits? Jag märkte den idag.

Jag skulle inte ha tänkt på att trycka på moderator-knappen för att lägga in till vanliga frågor om du inte skrev det.

------------------------------------------------------------

Se om jag är online:

http://www.xfire.com/profile/darkluna/

// Codler

http://www.metrobloggen.se/codler

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har den knappen funnits?

Tror kanske fyra till fem år...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror kanske fyra till fem år..
Minst 4 år i alla fall för det är så länge som jag har hållit till här men den hette Anmälan rätt länge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Cecilia, nu tänkte du fel. Antar att Codler syftar på FAQ-knappen, dvs Vanliga Frågor-knappen.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...