Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows movie maker:The selected file is not valid or is corrupted.


fredd222

Rekommendera Poster

Hej när jag försöker importera en film till movie maker så kommer detta felmedelande fram: C:\Documents and Settings\Ivar\My Documents\Mina videoklipp\Video001.avi could not be imported. The selected file is not valid or is corrupted. musik och video går att importera men inte video vad är felet?? tacksam för hjälp :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ej redigera så ja måst skriva här jag medande musik och bilder och bara vissa filmer går att impotera men inte den jag vill impotera :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror troligen på att du inte har den codec som behövs för denna .avi-fil. Du kan kolla vilken codec som används m h a gratisprogrammet Gspot:

 

http://www.headbands.com/gspot/

 

Tyvärr förekommer det mängder av codec-paket som man kan hämta på nätet, och som kan komma i konflikt med såna man redan har. Så testa först din .avi-fil och återkom, så kanske nån här har något förslag hur du ska göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet ej vad du vill veta men här är det programmet (sade) [log]Codec:mp4v Name:MPEG-4 Video Status:Codec Status Undetermined[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen är alltså av typen mp4, en typ av avi-fil. Du har ej codec för denna, så du måste skaffa en sådan. Jag törs dock inte rekommendera dig nån gratisversion från nätet, tyvärr. Kanske nån annan här kan göra det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...