Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle Dazzle Digital Video Creator Platinum 170


Nisse

Rekommendera Poster

Jag vill kopiera video och TV program, med pinnacle Dazzle Digital Video Creator Platinum 170.

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010099093.aspx

 

Men programmen Instant DVD recorder och Studio 10 hittar inte Dazzle apparten.

 

Min tv och video, Sony 32 Trinitron KV-29K5E och Video Cassette Recorder(vhs) SLV-SX600.

 

Har provat med adapter, men det funkar inte.

 

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/381238A_X_2006-07-04_063744_580.jpg

 

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/322399_BX_2007-06-29_065458_914.jpg

 

Hur får jag Dazzle DVC170 att fungera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knugelstropf

Du skriver: Men programmen Instant DVD recorder och Studio 10 hittar inte Dazzle apparten

 

Frågan är ju då om det egentliga problemet är strul med usb-portarna i din dator?

 

Gå till datorns skrivbord, högerklicka på ikonen "Den här datorn" och välj "Hantera".

I fönstret som dyker upp klickar du en gång på "Enhetshanteraren", på vänstersidan.

På höger sida, under USB-styrenheter, finns det någon ikon som har ett gult utropstecken så måste du åtgärda detta.

 

Om inte...har du verkligen USB 2.0 på usb-porten? Är det gamla USB 1.1 så funkar inte Dazzle.

Testa en annan usb-port, t.ex. de som finns på datorns baksida.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På Enhetshanteraren", på höger sida, finns det två ikoner som har ett gult utropstecken, men det är under Andra enheter, något som heter Ethernet-styrenhet och RAID-styrenhet.

 

Under USB-styrenheter, finns det inga utropstecken.

 

Under Ljud-, video- och spelenheter finns Dazzle DVC170, hittar inga fel på den, på Enhetsstatus står det "Den här enheten fungerar korrekt."

 

Den finns också med, på "Säker borttagning av maskinvara", Dazzle DVC170 på Plats 0.

 

När man kopplar Dazzle DVC170 i datorn så lyser lampan.

 

När man kopplar något i någon usb port så oftast kan man inte se enheten. Det har kommit upp några felmeddelanden också.

 

Jag har testat att installera om drivrutiner, WinFast_K7NCR18_usb20drv,

Men inget hjälper, problemen kvarstår.

 

Det verkar gälla alla usb-portarna. Jag har testat med digital video kamera och en USB 1.1, USB 2.0 kompatibel videoinspelningsenhet, Pinnacle Dazzle Digital Video Creator. Men en sak som fungerar är mitt trådlösa tangentbord och mus.

 

Hur får jag ordning på USB? Hjälper det att installera om XP?

 

Jag har en massa USB prylar så jag vore väldigt tacksam för hjälp!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knugelstropf

Jag har själv dazzle (usb 2.0 versionen).

Det var inga problem för mig att få den fungera. Jag kopplade in den EFTER att jag installerat programmen (och då även drivrutinen) som följde med på cd-skiva.

Kanske det blev strul om du nu kopplade in usb-enheten (dazzle) först?

 

På min dazzle satt det en stor gul varningslapp på usbkontakten att man skulle installera drivrutinerna INNAN man kopplade enheten till datorn.

 

Men vad jag förstår så har du problem med andra enheter, digitalkamera t.ex. borde ju xp hitta utan problem.

 

Vad har du för dator, är den gammal?

 

Annars kan det ju vara läge att installera xp ÖVER det gamla (alltså inte ett nytt xp utan man "fräshar" bara upp det befintliga xp).

Det kan faktiskt hjälpa när man har liknande problem som du verkar ha.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...