Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur man gör en kvadrat bild rund-.


LeDerp

Rekommendera Poster

Hej. Jag har en bild till min hemsida. Men nu är det så att jag vill ha den rund, eller böjd. Det gör inget om det är själva innehållet som böjs, men jag har inget program för det. Jag kan visa ett exempel på min hemsida: www.gamehelper.org (jag är lite nybörjare på hemsidor, så döm mig inte).

Om du kollar på ramarna, vill jag att i kanterna ska de "sys" ihop med bilder som är böjda, altså kanterna, fast böjda som hakar fast i varandra. Kolla gärna och sen skicka ett förslag för hur jag ska göra :)

 

 

 

MvH Joel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, kanske lättare att förstå om du visar en liten skiss? Du kan göra den i t ex Paint och ladda upp bilden hit.

 

Om du vill testa ett gratis bildredigeringsprogram kan du prova med Gimp:

 

http://www.gimp.org/windows/

 

Men om det är någon väldigt speciell grej du vill göra kanske det finns enklare sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tyvärr väldigt dålig på att fixa bilder osv, så jag kan tyvärr inte göra någon skiss, men som sagt, gå in på Gamehelper.org och kolla på ramerna som fadas ut till grått, i hörnen vill jag att ramen ska böjas och connecta till den andra ramen. T.ex. vänstra ramen till top ramen i en böjning:

 

_

|

 

Tack i förhand. MvH Joel

 

 

PS. Jag har redan GIMP, men jag har kollat igenom det lite och jag har inte hittat något användbart där. D.S.

[inlägget ändrat 2008-07-16 14:23:03 av Joel_Krabaten]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack ändå. :) Om du har tid/lust kan du lägga till min msn så att jag kan förklara bättre, men om du inte vill så förstår jag.

 

 

MvH Joel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...