Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för Rambo 4 på Blu-ray


Avicii

Rekommendera Poster

Den som går i köptankar, köp INTE den av Noble Entertainment svenskdistribuerade utgåvan. Den är nämligen i bildformatet 1.78:1. Man kan lika gärna köpa den billigare DVD-utgåvan i stället.

 

Det amerikanska originalet har formatet 2.40:1. Dessutom kommer en digital kopia (läs DVD) med den amerikanska utgåvan.

 

Lyckligtvis hann jag avbeställa den svenska och köpte från USA för 210:-. Visserligen ingen svensk text, men det behövs inte till Rambo.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för varningen

 

Konsumentupplysning helt enkelt!

 

Kan väl lägga till att US utgåvan är region ALL, eller med andra ord regfri.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl lägga till att US utgåvan är region ALL, eller med andra ord regfri.

Då vet vi det också...

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Men för oss som inte har en projje utan istället vanlig platt TV är nog 1.78:1 (16:9) att föredra. Annars blir ju bilden i bredlådeformat och har blivit besviken förrut på högupplöst förminskad bild.

 

1,78:1 eller 16:9, även känt att kallas widescreen, är standard i HDTV och har med detta även blivit ett mycket vanlig format för all typ av film. Widescreen specifikt innebära formatet 16:9 (eller 1,78:1), som har valts som standard hos HDTV-tekniken

 

formatet 2.40:1 har jag aldrig hört talas om. Rubriken Varning för Rambo 4 på Blu-ray gör att jag kommer just leta efter den variant du varnar för och äntligen kunna tillgodogöra mig HDTV i det format som lämpar sig bäst för min TV

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

formatet 2.40:1 har jag aldrig hört talas om.

Av mina 80+ Blu-ray discs är tack och lov 22 st i formatet 2.40:1 och 38 st i 2.35:1. Dessa gör sig bäst på min full-HD 1080p-plasma. Spelar upp filmerna med en Blu-ray spelare.

 

Tyvär har jag ett svart får i min samling, nämligen en 1.78:1 Blu-ray disc. Kommer aldrig mer att köpa en 1.78:1, då jag vill ha bästa möjliga kvalite.

 

1,78:1 eller 16:9, även känt att kallas widescreen, är standard i HDTV och har med detta även blivit ett mycket vanlig format för all typ av film.

För DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Rubriken Varning för Rambo 4 på Blu-ray gör att jag kommer just leta efter den variant du varnar för...

Lite mer kött på benen om den svenska utgåvan som är rena skämtat. Många hann bli lurade att köpa den svenska utgåvan.

 

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=201498&st=0

 

 

___________________________________________

 

Webbläsare stavas utan problem Internet Explorer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...