Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp med recovery!


zoom

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en hp dator som jag vill återställa som när jag köpte det, problemet är att när jag uppgraderade till vista från xp media center så försvann filerna från partitionen. Nu så installerade jag om datorn med vista skivan efter in tid och då dök innehåll i partitionen upp! när jag försöker öppnainehållet så syns inget även om jag ändrar inställningen för att visa dolda filer och mappar. Jag gjorde en virus skann där jag såg att filer genomsöktes, filerna såg identiska ut med de program som följde med recovery partitionen.

 

Kan någon hjälpa mig med att komma åt filerna och göra en återställning om det nu förhoppningsvis är så attfilerna finns där, det är mycket märkligt.

 

tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar datorn så dyker en blå hp ruta fram, där står det att trycka f10 för systemåterställning. När jag gör det så står det

"redigera start alternativ"

"redigera startalternativ: Windows vista

"sökväg:/windows/system32/winload.exe"

"Partition 1"

"Hårdisk cab10bee"

[ /NOEXECUTE=OPTIN]

 

vad betyder det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så försvann filerna från partitionen
Menar du filerna som hör till XP Media Center eller dina egna privata filer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du alltså återställa datorn till leveransskick?

Har du kollat vad det står i datorns manual om hur man gör?

Trycker du tillräckligt tidigt/snabbt på F10 för den där listan ser mer ut som något som har med Vista att göra än systemåterställning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar alltså inte att trycka på funktionstangenten F11 när man startar datorn .Det är ju det som står i länken som gällande för HP om man vill komma till recoverypartitionen.Du misstänker ju att att den urprungliga recoverypartitionen för XP finns kvar på hårddisken.

 

Det kan ju vara så att det inte är just F11 som du skall använda men du bör på HP s hemsida hitta vad som gäller för just din dator.

 

LARSAS

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-14 08:40:42 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2008-07-14 10:05:26 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min datoe gäller f10 jag har använt den förut innan jag fick vista. Men när jag gör det så kommer den inte dit den ska utan som jag skrivit ovan.

Jag är inte helt säker om det är de är xp filerna för att jag kan inte komma åt dem. När jag går in i partitionen så ser den helt tom ut, har testat att ändrar map alternativ (vidsa dolda filer och mappar) men inget syns däremot när jag skannar med antivirus så söker den genom en massa filer och i den här datorn så visar den att partitionen inehåller något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker på att du trycker på F10 tillräckligt tidigt under uppstarten? För jag tycker det ser ut som att du trycker för sent, när BIOS inte längre kör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 100% säker för jag har testat att trycka den vid olika tidpunkter när den startar ändå blir det samma sak. Jag är inte heller säker på om det är samma filer som finns i partitionen för att innan var den helt tom och nu eftar att jag installerat vista så dök det upp innehåll helt plötsligt men jag kan inte se vad det är för innehåll, jag tror det är recovery filerna eftersom virus skannern kollade genom filer där namn på program som kom med i fabrikinstallationen fanns men jag är inte 100% säker på att det är det. Så vet någon hur man kan göra för att se vad som finns i partitionen så jag får det bekräftat att det är dem filerna för då kanske man bara behöver ändra någon inställning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt in Utforskaren så att du kan se alla filer?

Verktyg - (Mapp)alternativ eller liknande - Visning

Välj Visa dolda filer och mappar

Avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper

Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! det funka och det var samma filer:D. Skummt hur dom kunde försvinna sedan dyka upp igen. Kan det vara så att när jagtrycker f10 så kan den inte komma åt filerna pga mappinställningarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det var installationen av Vista som gjorde något med F10-funktionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...