Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox och sparade lösenord


Svedor

Rekommendera Poster

Jag har upptäckt att i Firefox 3 (och kanske tidigare versioner) så kan man läsa alla sparade lösenord i klartext enkelt via Verktyg/Inställningar/Säkerhet. Det går skydda genom att ange ett huvudlösenord men då måste det anges varje gång man surfar in på en sajt där någon av lösenorden används.

 

Det är en bra funktion, men finns det inget sätt att spärra andra från att läsa mina lösenord (förutsatt att de fått tillgång till datorn) utan att jag ska behöva ange ett huvudlösenord? Jag ser ingen anledning att det ska gå läsa sparade lösenord i klartext från början.

 

Någon som har bättre koll på det här än jag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bra funktion, men finns det inget sätt att spärra andra från att läsa mina lösenord (förutsatt att de fått tillgång till datorn) utan att jag ska behöva ange ett huvudlösenord? Jag ser ingen anledning att det ska gå läsa sparade lösenord i klartext från början.

 

Någon som har bättre koll på det här än jag?

Inte vad jag vet, så går det inte, ska var om någon har skrivit ett tillägg som en lite plugin, men har inte sett något sådant ännu.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

KeyPass heter ett program som skapar och lagrar dina lösenord. Funderade på det själv, men mitt antivirusprogram slog bakut om att det innehöll en trojan. Falsklarm förvisso, men har inte provat det sedan dess.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...