Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ComHem ANALOG


simon1111

Rekommendera Poster

Jag bor i ett ComHem-hus och får in de vanliga kanalerna (SVT1&2, TV3, TV4, Kanal5 , TV6 osv...) ANALOGT... Dessa ska man väl alltså kunna se i sin dator med en vanlig ANALOG Tv-tuner. (Det är alltså inte comhem digital dvb-c om jag har förstått det rätt, utan endast det analoga utbudet )

 

Det jag undrar är om jag kan se dessa kanaler med en DVB-T tuner som till exempel HAUPPAUGE WINTV-NOVA-T-STICK?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. DVB-T är digital teve. DVB står väll för Digital Video Broadcast har jag för mig.

 

Det finns säkert tv-kort som kan ta in den analoga signalen. Men jag vet inte riktigt om dessa kort säljs fortfarande. Men kontrollera att kortet du funderar på är ett så kallad Hybridkort. Då kommer det nog fungera. Och sådanna kan du säkert hitta i de flesta tevebutiker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svaret...

 

Nu har jag en annan fråga... Jag har ett grafikkort som är ganska gammalt, men den har iallafall en s-video ingång... efter att jag installerade drivrutiner och kopplade en dvd-spelare dit så fick jag ingen bild alls... kan det vara för att signalerna i den är digitala?

 

skulle jag kunna koppla en antennkabel in till en vhs, som sedan via scartutgången på vhs:n kopplas in i datorn (med en adapter)

skulle det fungera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...