Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen Internetåtkomst med senaste Zonealarm


Leab

Rekommendera Poster

Hej, helt plötsligt idag kom jag inte ut på nätet. Det visade sig vara Zonealarm som blockerar åtkomsten. Som standard ställer den "firewall" i high som rekommenderas för internet men då kommer jag inte ut fast jag tillåter både Firefox och Outlook. Om jag i stället väljer läget "med" som bara rekommenderas tillfälligt så fungerar det.

 

Är det några andra inställningar som måste göras i "high"-läget för att jag ska komma åt nätet?

 

Hälsningar

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet strular som tidigare skrivet pga en uppdatering från windows som krockar med ZoneAlarm

 

se länk: http://www.idg.se/2.1085/1.171240

 

TIPS, tills dess att Bill Gates kompanjoner har släppt en ordentlig lösning och ni inte nöjer er med "medium" säkerhet:

 

Uppdateringen från windows heter KB951748.

Gå in på "Lägg till Ta bort program"

Kryssa för "visa uppdataringar" om du ej ser dem (windowsuppdateringar)

 

TA BORT den som heter KB951748.

 

OBS! Om du har automatiska uppdateringar aktiverade så STÄLL OM DET,, till exempelvis "Hämta uppdateringar åt mig men låt mig välja när de ska installeras" eller "Meddela mig men hämta ingenting och installera ingenting automatiskt"

 

Annars kommer datorn automatiskt att installera samma uppdatering igen. Datorn kommer att fråga dig om du vill installera KB951748.

Avmarkera den och tryck "nästa". Sedan "Meddela mig inte om denna uppdatering igen".

 

STARTA OM DATORN OCH *viola* INTERNET FUNGERAR:thumbsup:

*yours trouly

 

[inlägget ändrat 2008-07-10 19:32:55 av Washty]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

3. just därför det står "som tidigare skrivet" - cred till dig varsegood.

4. Såg ingen fix tillgänglig från ZA när inlägget skrevs, men imorse upptäckte jag det :D hah

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...