Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FRA - Det verkliga motivet....ny regering 2010


mindsleep

Rekommendera Poster

Såg nyss på nyheterna. Läst dagstidningarna och det verkliga motivet bakom FRA verkar vara att vi ska kunna spionera på våra grannar...blandannat Ryssland för att sedan då eventuellt använda det i en byteshandel med väst a.k.a USA.

 

Woaw...det måste vara ett NYTT rekord. Jag menar högern lyckades göra ett störtdyk med Sverige förra gången de hade makten....men nu. Nu mina vänner pratar vi stordåd...en upprätt och MYCKET allvarlig konflikt med Ryssland.

 

Vad tror ni själva Ryssland kommer att svara på det som kommit fram i medierna idag? Ska vi gissa....en "akta er jävligt noga...ni går på mycket tunn is nu" varning?

 

Inte nog med att högern lyckas ÖKA klyftorna...bedriva häxjakt och stämpla alla som inte har jobb (inklusiva mycket sjuka...se cancersjuk) till kriminella lata fuskare....nu har de snart också drivit in oss i en internationell konflikt med Ryssland. Det mina vänner är en mycket mycket dålig idé. Men också en mycket stor bedrift...på bara 2 år har de lyckats snart med att sänka Sverige "beyond repair".

 

Nästa val...istället för en tandläkarcheck på 300 kr så kanske högern bör erbjuda en årlig check till närmsta psykolog?

 

Sverige är på väg åt helt fel håll. Finns det någon nödbroms? Jag är uppriktigt oroad över den utveckling som högern styr in Sverige på.

 

Jag vill även påminna om att samtliga partier och deras partilinjer inom det högra blocket röstade för denna lag. Bara en påminnelse...typ tills nästa val. Detta bör väll väga ganska tung i vågskålen? Skapa 10 000 nya jobb vs krig mot ryssland (ok, då...lite överdrivet...men vi är förmodligen ryssarnas fiende numero uno) hmmm....wich way to vote.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

[inlägget ändrat 2008-07-09 06:49:41 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen ser jag inte detta som nån stor nyhet, det var väl ganska känt att detta är FRA´s huvudsakliga uppgift.

Jag tror heller inte att det är en nyhet för ryssarna, de har nog vetat sen kalla kriget vilken sida sverige står på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pentti H skrev:

Personligen ser jag inte detta som nån stor nyhet

Inte jag heller :)

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=926501#1059632

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Jag tror heller inte att det är en nyhet för ryssarna, de har nog vetat sen kalla kriget vilken sida sverige står på.

Ja, spionage sysslar ju alla med så det är ju knappast roten till någon konflikt.

 

Vad tror ni själva Ryssland kommer att svara på det som kommit fram i medierna idag?

Jag tror nog Ryssland har en effektivare spionorganisation än att det nödgas följa våra medier för att gissa sig till vad som sker inom svensk underättelseverksamhet ;)

 

nu har de snart också drivit in oss i en internationell konflikt med Ryssland.

Det är som sagt knappast någon risk för det. Om spionage låg som ensam grund för internationella konflikter hade världen knappast existerat idag.

 

Nå, hela inlägget var bara ett larvigt angrepp på högern, så jag passar på att anmärka på en "höger"-kommentar jag inte håller med om:

Nästa val...istället för en tandläkarcheck på 300 kr ....

Sverige är på väg åt helt fel håll.

Tandläkarcheck, skojar du? Högern har lyckats med det som sossarna aldrig klarade av trots alla höga skatter de drev in och det är att äntligen införa ett rejält kännbart högkostnadsskydd inom tandvården.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och precis som alla andra så är nog ryssen helt medveten om att internet är nästan lika avlysningsbar som radiovågor.

 

Trots att jag är betongsosse av födsel och gammal vana så tycker jag att det är patetiskt att Mona försöker ta poäng på FRA-lagen. Om sossarna hade haft makten så skulle lagen ha införts precis likadant (och Folkpartiet, Moderutterna, mittenaprtiet och jesus-demokraterna hade tävlat om att vara mest upprörda...).

 

Det stora problemet med FRA-lagen är att de fullständigt har misslyckats med att förklara vad den skall vara bra för (det var oreglerat förut. och nu är det???) och att de inte har tagit folks legitima oro på allvar.

 

FRA är en militär organisation som skall "spionera" efter yttre hot. Jag är mer oroad över vilken typ av informationsinhämtning våra inhemska organisationer och utländska bolag sysslar med. Mer eller mindre utan insyn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, spionage sysslar ju alla med så det är ju knappast roten till någon konflikt.

 

I beg the differ. Många konflikter har väll startat pga av spionage.

 

Det är som sagt knappast någon risk för det. Om spionage låg som ensam grund för internationella konflikter hade världen knappast existerat idag.

 

Knappast ensam.

 

Nå, hela inlägget var bara ett larvigt angrepp på högern, så jag passar på att anmärka på en "höger"-kommentar jag inte håller med om:

 

Ja, det är ett angrep på höger politiken. Den är inte försvarbar tycker jag...det sista jag skrev ang. check till psykologen istället var väll kanske lite onödigt....men den politik som de genomfört hitills är rent ut sagt skit och har ökat klyftorna ännu mera. Det är min åsikt.

 

Gör ett undantag för just den tandläkar reform de gjort...men that´s it. Men visst ska de ha cred för den biten. Absolut. Men fortfarande är vågskålarna mycket ojämna för att jag ska ångra att jag ska ändra min åsikt.

 

Nu måste jag bakis vila :)

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Men fortfarande är vågskålarna mycket ojämna för att jag ska ångra att jag ska ändra min åsikt

Vad du än tror så är jag inte en typisk blåfingrad blåblodat supermoderat. Jag tycker också att mycket som alliansen jobbar igenom är minst sagt suspekt. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag föredrar att sluta se Sverige som blått eller rött och gillar verkligen inte den här sandlådementaliteten att slänga skit mellan färgerna. Alla som gör det visar bara att de inte har det minsta intresse för landet utan är mer intresserade av att fajta sina förfädrers strider.

 

Lägg ner blockraserierna som pensionärerna som "byggde Sverige" aldrig kan släppa och koncentrera er på framtiden istället. Vi kommer ingen vart med att skrika borgarsvin eller kollektivkommunister åt varandra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än tror så är jag inte en typisk blåfingrad blåblodat supermoderat.

 

Och jag är ingen långhårig marijuana rökande kommunist hippie :)

 

Men jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag föredrar att sluta se Sverige som blått eller rött och gillar verkligen inte den här sandlådementaliteten att slänga skit mellan färgerna. Alla som gör det visar bara att de inte har det minsta intresse för landet utan är mer intresserade av att fajta sina förfädrers strider.

 

Det är de spelregler som lagts upp för oss av våra kära politiker. Vid flera tillfällen så har du varit en del av den här "sandlådementaliteten". Speciellt för valet då en del hårda ord sas.

 

Jag röstade på ett block och inte ett parti. Faktum var att jag inte ens röstade för ett block...utan mera om vem jag INTE skulle vilja vinna.

 

Tillskillnad från uppenbarligen många (mest blåröstande antar jag) så är FRA en färgad politik. Blått vill men inte rött. Självklart kommer rött unyttja detta till max PRECIS som blått gjort under ALLA år de inte satt vid makten...på EXAKT samma vis.

 

Jag tycker att blåtts tanläkarreform är verkligen en fjäder i hatten. Men som jag sa: Det väger inte upp den för all orättvisa som jag ser utvecklas där värdet på människor baseras på hur mycket du orkar/kan jobba. Det är FULLSTÄNDIGT vanisnne och oetiskt/omoraliskt på alla sätt och vis.

 

Självklart kommer ju blått då nämne att jag tycker att ingen ska jobba och alla istället får gå på bidrag (hippie mentalitet)....vilket kommer göra att göra (för jag är inte bättre än dem) att jag rapar upp blått ser allt i pengar. Sedan är det igång.

 

Those are the game rules! Så ser det inte bara ut i Sverige...i USA finns det 2 typer av människor...för att citera South Park "Aging Liberal Hippie Douch" och "Conservative Red Neck Trash".

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...