Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara i Mass Effect


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Edit:

Logg inlaggd av moderator, så att inte moderatorn (//gästen) surnar till. Tumme uppIroni

/RN, moderator.

Tack för hjälpen :thumbsup::)

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det allra bästa var just slutet tycker jag.

Ja, nu har även jag avslutat ME och du har rätt om slutet, riktigt mäktigt (följt av ett ännu mäktigare Faunts-track under sluttexterna). Nu är det bara att vänta på fortsättningen...

9/10 från mig (hade varit en fullpoängare om de frivilliga uppdragen varit lite mer varierande samt små irritationsmomen som ex. att vapnen totalpajade om man råkade överhetta dem eller att man inte lyckades få till det med alla tre tjejerna i romans-sidospåret ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller att man inte lyckades få till det med alla tre tjejerna i romans-sidospåret ;)

Jag fick för mig att spela som tjej – och fick ihop det med en tjej! :thumbsup::):thumbsup: (törs jag posta och erkänna... ja vafan!) ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick för mig att spela som tjej – och fick ihop det med en tjej!

Hehe, när jag spelar om som Renegade får jag göra det som tjej också då. Vem romansade du med då? För mig fick jag nästan till det med Liara, men det slutade med Ashley istället.(vars liv jag föredrog att rädda istället för tråkmånsen Kaidan, som var rätt usel i striderna) Helst hade man ju charmat Tali, hon var den klart skönaste karaktären, men man får väl se om hon återkommer i nästa del. Nu ska jag bara spara undan mina savegames på ett säkert stället så de finns där den dag 2:an släpps.

 

Har nu laddat ned låten M4 med Fausts, som spelades i slutet av spelet. vilken grym låt alltså! (hela 40-minuters EP:n är bra f.ö) :thumbsup:

 

[inlägget ändrat 2008-10-03 18:30:49 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem romansade du med då?

Jag minns inte namnen på dem längre men det var i alla fall med den där blåa tjejen... :-)

 

Apropå slutet var det kanske det bästa jag nånsin varit med om i spelväg, det var så j-a snyggt gjort! :thumbsup: Annars blir det ofta ett lite tomt "jaha, tog det slut nu" eller lämnar en besviken som nu senast i Warhead i vilket jag inte hade förväntat mig det minsta att slutet skulle komma när det kom... :thumbsdown:

 

Så har jag också passat på att avsluta The Witcher (fick en nytändning av pratet om det i den här tråden) som faktiskt också hade en bra avslutning om än inte i ME:s kaliber. Men i alla fall en smart och genomtänkt sådan. Skulle sen ta mig an Stalker: Clear Sky men kände att jag fortfarande ville stanna kvar vid nåt riktigt rollspel istället. Kom då på att jag hade ju Mask of the Betrayer till NWN2 att bita tag i – också köpt för nästan ett år sen. :-) Har luktat lite på det och hittils har det varit bra, bättre och mycket mörkare än originalet.

 

Apropå "mörkt" har jag för mig jag läste att en efterföljare till Gothic 3 skulle göras i två helt olika versioner; en för USA och en för Europa. Marknadsundersökningar hade tydligen visat på att de i USA ville ha ett sött och glatt Gothic 4 medan européerna ville ha mörker i fortsättningen. Och att göra en pluttinuttig fortsättning anser jag skulle vara att förstöra hela serien.

 

P.S. Ifall du tar dig an The Witcher kan du också se fram emot en mörk värld. Har du börjat bita nånting i det?

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-04 00:45:59 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det var i alla fall med den där blåa tjejen

Ok, det vara Liara (Asarin) som flörtade med mig en hel del med som det aldrig hann bli något med innan slutet.

 

Apropå "mörkt" har jag för mig jag läste att en efterföljare till Gothic 3 skulle göras i två helt olika versioner; en för USA och en för Europa.

Det vore inte första gången spel släpps i olika versioner (inte minst vad gäller sexuellt innehåll). Det är lusigt hur världens mest våldsamma land är så rädda för något som harmlöst som sex, men det beror förstås på deras ortodoxa religiösa mentalitet.

 

 

Apropå slutet var det kanske det bästa jag nånsin varit med om i spelväg,

Kan bara instämma igen. Spelade just om den sista striden med Saren för att välja det andra slutet (första gången offrade jag "the Council", den här gången räddade jag dem vilket gav lite annorlunda slut). Dessutom tog Saren livet av sig första gången (innan han blir en Reaper-husk vill säga), den här gången var det jag som gjorde det.

 

Har precis börjat om som kvinnlig Vanguard istället för manlig Soldier och med Renegade i sinnet, så Witcher får nog vänta ett litet tag till. Striderna blir lite varierande när man själv har biotiska implantat. Dessvärre måste resten av helgen ägnas arbete som vanligt (slutanvändartester av pågående projet nästa vecka, så har en hel del att finjustera till dess)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lusigt hur världens mest våldsamma land är så rädda för något som harmlöst som sex, men det beror förstås på deras ortodoxa religiösa mentalitet.

Ja landet som på egen hand står för den i särklass största terrorn över världen förnekar människans behov till och åtrå av varandra. För sånt kan ju leda till kärlek och lycka, usch farligt farligt! Kanske därför de är så våldsamma när de vill förtränga och förbjuda en av människans allra starkaste drifter? ;-) Snacka om 1800-talsmässigt. Ortodoxt förresten? Nu är du för snäll tycker jag – katolsk fundamentalism passar bättre.

 

Tack och lov att man inte är medborgare i landet av den dubbla dubbelmoralen USA – i Sverige har vi väl än så länge bara helt vanlig och lagom dubbelmoral. ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå detta med censur av spel, Singapore förbjöd faktiskt Mass Effect under en period pga. som det hette "a lesbian encounter between an alien and a human" :)

Tysklan har bannlyst ett antal spel pga att det funnits referenser till nazismen i dem (ex. förbjöds Wolfenstein 3D, helt sanslöst)

 

Förvånande nog har Australien bannlyst eller censurerat fler spel än USA pga sexuellt innehåll.

 

Mest förbjudna eller censurerade spelet är GTA 3, men det beror nog bara på den mediaspridning det fick pga. det där larviga sexuella sidospelet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tysklan har bannlyst ett antal spel pga att det funnits referenser till nazismen i dem (ex. förbjöds Wolfenstein 3D, helt sanslöst)

 

Rätt anmärkningsvärt att de inte gjort upp med sin historia än. Såvitt jag vet är de väl de sista att tänka på detta vis?

 

Själv skulle jag bara bli glad om de kunde släppa dessa tankar och gå vidare istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt anmärkningsvärt att de inte gjort upp med sin historia än. Såvitt jag vet är de väl de sista att tänka på detta vis?

Ja, det är märkligt. Men det är ännu märkligare att de bannlyser spel bara för att det finns svastikor i dem, hur sjutton undviker man det i något spel som handlar om tyskland under nazi-tiden?

 

Tyskland hade ju f.ö planer på att gå ännu längre och tillochmed införa fängelsestraff för "våld mot människor eller människoliknande karaktärer i spel". Denna lag skulle omfatta såväl de som spelade, som de som skapade och sålde spelen. Snacka om att de slagit helt bakut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är märkligt. Men det är ännu märkligare att de bannlyser spel bara för att det finns svastikor i dem, hur sjutton undviker man det i något spel som handlar om tyskland under nazi-tiden?

 

Som om de uppfann svastikan! En gammal symbol...

 

Snacka om att de slagit helt bakut.

 

Oavsett var det landade är jag emellanåt glad att vi har EU, en sån sak skulle aldrig vinna kraft.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som om de uppfann svastikan! En gammal symbol...

Precis och när staten bannlyser symboler för att en grupp galningar valt att anamma dem så har man ju låtit dessa personer vinna.

Samma sak har vi beklämmande nog sett i Sverige, där skolor förbjudit elever att sjunga nationalsång eller bära svenska flaggan på nationaldagen, enbart för att dessa symboler nyttjats av nynazisterna.

 

Oj, tänk vilka håll en tråd kan gå åt från sex med en alien i ett spel =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, tänk vilka håll en tråd kan gå åt från sex med en alien i ett spel =)

 

Jag borde väl vara känd som trådurspårare nummer ett :-)

 

Samma sak har vi beklämmande nog sett i Sverige, där skolor förbjudit elever att sjunga nationalsång eller bära svenska flaggan på nationaldagen, enbart för att dessa symboler nyttjats av nynazisterna.

 

Får vi inte sjunga nationalsången få vi sjunga generiska sånger från melodifestivalen istället.

 

Nej, jag tycker vi ska absolut sjunga nationalsången i Sverige! Är det en sång som ska sjungas i Sverige så är det banne mig nationalsången!

 

Den behövs mer nu än någonsin tycker jag. För att ha en sak att samlas kring även om den känns lite fjärran.

 

Tillägg:

 

Som superrektor skulle jag tvinga alla skolor att bära uniform som betalas av staten.

 

Men jag är ingen superreaktor.

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-04 04:29:32 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak har vi beklämmande nog sett i Sverige, där skolor förbjudit elever att sjunga nationalsång eller bära svenska flaggan på nationaldagen, enbart för att dessa symboler nyttjats av nynazisterna.

 

Den striden tycker jag lever fortfarande.

 

Vi bor och lever i Sverige, det gör alla som har sina fötter på vår jord.

 

Vilka skolor förbjuder elever att sjunga vår nationalsång och/eller bära svenska flaggan på nationaldagan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak har vi beklämmande nog sett i Sverige, där skolor förbjudit elever att sjunga nationalsång eller bära svenska flaggan på nationaldagen, enbart för att dessa symboler nyttjats av nynazisterna.

Det där är så befängt och löjligt att min syn på det bara är att rektorn m fl på den skolan själva måste vara sketna rasister som vill kasta av sig sin rasism på andra och på det sättet försöka hantera sin egen skam. :thumbsdown:

 

När jag tänker på negerboll tänker jag på en mumsig och kakaofylld liten bakelse som jag har älskat sen jag var barn. Om jag yttrar ordet högt i närheten av en rasist så speglar denne genast sina egna värderingar samt innebörd av ordet på mig, och det blir helt plötsligt jag som framstår som rasisten i sällskapet. Skydda dig själv genom att kasta skiten på andra, anfall är bästa försvar!

 

I Sverige ska man inte bete sig på varken rätt eller fel sätt utan på ett sätt som är politiskt korrekt! Här ska det trixas med orden; säg inte städerska, säg lokalvårdare... nej, säg hygientekniker! Vad gör då denna "hygientekniker"? Jo, städar som städerskor alltid har gjort så att vi inte blir sjuka av lorten. Säg inte Invandrarverket för då är du rasist; säg Immigrationsverket... Jag säger bara **** you jävla rasist som inte låter mig säga negerboll!

 

En av dem som i särklass har varit den allra viktigaste personen för mig i livet är en iranier boende i Kalmar. Han räddade livet på mig i en tid när själen var komplett död, och öppnade de rätta dörrarna som ledde ut till fortsättningen på livet. Han kallar sig själv svartskalle och så även jag. Jag kommer aldrig att glömma honom. Aldrig.

 

När du slänger ur dig ordet rasist så gör du någon illa, och titta dig då i spegeln för att se om du där inte kan se den verkliga rasisten, kanske finns han/hon inte i spegeln men kanske ändå..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...