Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Hack" på DVD?


Mikael63

Rekommendera Poster

När jag säkerhetskopierar mina köpfilmer så händer det väldigt ofta att filmen stannar/hackar mot slutet av filmen. ca 30-15 minuter kvar av filmen men sedan så kommer den igång igen.

 

Varför blir det så?

 

Verkar inte spela någon roll vilket media jag använt. Både Nero & PowerIso som brännarprog.

 

Vad mer kan man göra förutom att bränna på så låg hastighet som möjligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

Du kan "säkerhetskopiera" dina filmer på dual-layer-skivor.

(Under förutsättning att din brännare stöder DL)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så gott som alltid så gör jag en iso-fil av skivan för att dels kunna kolla direkt via datorn och även för att bränna en skiva om jag vill se "på tv,n".

 

Vid hack så får jag leta reda på originalet & sen spola fram till rätt ställe...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan koppla datorn till TV:n via HDMI/DVI, slipper du omaket att bränna skivor. Bara att spela upp direkt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag kan ansluta mig till datorn, bl.a. via nätverket.. men det var inte det jag efterfrågade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVD är ju ofta inte avsedda att kunna kopieras utan att kringgå skydd och hur man gör det får inte diskuteras här. Med lämpliga program så kan man ta bort dessa skydd samt (om man så vill) krympa ner storleken så filmen får plats på en skiva (utan större kvalitetsförlust).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok :)

 

Själv krymper jag alltid ner dem så de passar på en skiva. Jag kan inte minnas att jag råkat ut för några hack.

 

Hmmm, det är inte så att du bränner till Dual Layer och det är skiftet av lager som orsakar hacket?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, vanliga skivor.

Om det vore ytterpår/hastighet borde ju "hacken" bli värre & värre från där de börjar och till slutet.

Ska ta & göra ett test och "offra" två skivor, bränna den ena med Nero, den andra med PowerISO, och kolla om man ser skillnad, fast det kanske inte blir så tillförlitligt med bara två som jämförelse...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ImgBurn - ett trevligt program som nu är installerat på såväl jobbardatorn som hemmadatorn. Går ju att ställa ner hastigheten till 1x i det. Poäng för det tipset!

 

Har bränt en till kopia av den film som hackade senast, nu med ImgBurn och på ett annat sätt då jag grävt lite djupare, för just den filmen:

 

1. Det var inte mot slutet av filmen utan precis där övergången mellan första & andra .vob-filen.

2. Det var inte en imagefil jag brände utan en "DVD" - alltså lösa filer.

 

Om det faktiskt är så det är/har varit med övriga som hackar har jag inte koll på - har inte tid att kolla "bakåt" men jag ska försöka kolla framgent..

 

Med ImgBurn tog jag mina filer och först gjorde en ISO. Därefter brände jag den. Och på 1x. Resultatet blev bra (tror jag, hackar inte på samma ställe)

Kan ju varit slumpen oxo. Ska som sagt försöka hitta samband framöver..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...