Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pimp my PC!!


ponmar

Rekommendera Poster

Ok jag kanske tog i lite i rubriken men jag vill gärna ha lite tips på hur jag kan vässa min hemdator lite grann. Det är ett sånt där komplettpaket som jag köpte för 15 mån sen. alltså 16000 datorår ;)

 

Dagens konfiguration:

moderkort: Asus P5VD2-X

processor: Intel Pentium D 820

minne: 2x512 Kingston (DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz))

video: MSI NX7300 GT (NVIDIA GeForce 7300 GT)

hårddisk har jag av någon anledning tryckt in 800 gb så där klarar jag mig ett tag.

 

Egentligen klarar jag mig rätt bra nu eftersom jag mestadels småsurfar och gör sånt som alla gör... Men! nu har jag beställt en ny 22" skärm och funderar på att kunna köra lite mer krävande spel hemma. Har kollat runt lite på minne, processor och grafikkort men jag snubblar på det enorma utbudet och vilka delar som är kompatibla med vilka.

Snälla, hjälp mig med tips. Även om det bara är enskilda delar. Kanske behöver jag bara lite mer minne och ett bra kort (och jag menar inget extremt, bara så att det flyter ok)? Eller så är det en större renovering som behövs?

 

Tusen tack på förhand!

/martin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

släng ut de minnena å sätt in 4GB 533MHz-minnen. jag tror inte du kan ha snabbare minnen på det moderkortet.

du kan ha en core2extreme processor på det moderkortet och låt

plånboken bestämma klockfrekvens.

 

när det gäller hårddisken är det inte bara storleken som räknas. är den snabb?

det kanske gör susen att sätta in en snabb HD att ha operativsystem och "hårddiskaktiva" program. den stora disken du har idag kan du ha till resten, typ: film, musik, zippar, backuper osv.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...