Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-minne med kod, funkar ej i bilstereon. Hur göra?


annapanna69

Rekommendera Poster

annapanna69

Hej. Jag har fått ett USB minne som jag tänkte använda för att lägga musik på och lyssna på i bilstereon.

Det är 1Gb stort och det är nån reklam för ITT på det. På baksidan står det SafeStore och när man stoppar in det i datorn måste man skapa ett lösenord för att sedan lägga dit musiken.

När jag sen stoppar det i stereon så hittar inte stereon minnet.

 

Jag försökte då ta bort programfilen som syns ligga på minnet när jag har det i datorn men det går inte.

 

Hur gör jag för att kunna använda minnet som jag tänkt? Nån som vet?

 

Mvh Anna i Sundsvall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du testat formatera om usb-minnet?

1. Stoppa in det i en av datorns usb-portar.

2. Starta Den här datorn.

3. Högerklicka på din enhet för USB-minnet.

4. I menyn som kommer fram finns det en etikett som heter Formatera. Välj denna.

5. Använd dig av snabb formatering och döp minnet till det du vill att det ska heta.

6. Tryck på OK och den börjar arbeta. Efter att det slutfört ska det vara helt tomt.

OBS! Se till att använda samma filsystem som det har just nu.

/Rasmus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annapanna69

Hej.

 

Det kommer inte upp en etikett för att formatera när jag gör så.....

 

hur hittar jag diskhanteraren för att förmatera där? om det går med ett usb anslutet minne? jag har ju formaterat min externa hårddisk på det viset men nu hittar jag inte dit...*suck*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsigt. Jag får upp Formatera.

 

Det enklaste sättet att komma till diskhanteraren är att högerklicka på Den här datorn och välja etiketten "Hantera" och sen välja Diskhantering i menyn.

 

Hoppas du löser det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annapanna69

jag hittade nu, ...konstigt....det står att den har cdfs filsystem och går inte att formatera om...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cdfs, märkligt.. det är väl filsystemet på cd-skivor. dvd-skivor har udf tror jag. Märkligt, märkligt.. Hoppas någon annan kan komma hit med mer kompetens än vad jag har (pinsamt när jag ska börja på it-linje!!) Jag ska Googla lite, återkommer om jag hittar något!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SafeStore är till för att lagra information krypterat på USB-minnet. Vet inte om det går att ta bort.

 

Det kanske är bättre att skaffa ett "vanligt" USB-minne?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB-minnen är ju faktiskt väldigt billiga nu för tiden. Det första usb-minnet som jag fick var på 256 MB och kostade 400 kr tror jag.

 

Kolla på elgiganten, siba, kjell & co osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...