Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 Grafikkort


TrummisGustaf

Rekommendera Poster

TrummisGustaf

Hallå!

 

Det grafikkort jag använder nu är ett Radeon 3870 HD 512 mb, var ju mer inne på Nvidia innan men de i butiken rekommenderade detta kort och det flyter på bra med nya spel (ex Crysis på High).

 

Nu har jag haft datorn i snart ett år och eftersom grafikkortet var ett medium klass kort när jag köpte så är det väl dags att uppgradera snart.

 

Tanken slog mig nyss att man kanske skulle kunna använda 2 st av samma grafikkort och få dubbel prestanda. Men då undrar jag om detta är en bra idé och om det är nåt annat man måste tänka på, t.ex om man behöver jätte mkt ram minne (har 2 ggb nu) eller om mitt nätagg inte räcker till (har 530 W Hyper) etc ?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken slog mig nyss att man kanske skulle kunna använda 2 st av samma grafikkort och få dubbel prestanda.

Det kan aldrig bli så mycket som dubbel prestanda med ytterligare ett kort och det beror också på spelet ifråga om det tjänar lite eller mycket på Crossfire respektive SLI – samt givetvis vad man använder för drivrutin till grafikkorten.

 

En mätning jag gjorde nyligen med två HD4850 CrossfireX i 3DMark Vantage gav iaf en ökning på 53% jämfört med om detta var inaktivt...

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1050061#1062435

 

...men dock har drivrutinen absolut inte hunnit bli särskilt optimerad för HD4xxx än (den existerar ännu bara i form av en "hotfix" för dessa nya kort).

 

Tidigare i maj mätte jag med 8800GTS 640MB då SLI hade fört med sig en prestandaökning på hela 86% i Vantage...

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1050061#1051049

 

...efter att från början inte ha funkat överhuvudtaget. Förhoppningsvis kommer prestandan att öka ordentligt även för HD4850 CrossfireX när drivrutinen bara har hunnit få mogna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Tack för det snabba svaret, men tycker du jag ska köpa ett till av det kortet jag har eller ska jag köpa ett helt nytt och lägga de andra kortet i garderoben :S ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...tycker du jag ska köpa ett till av det kortet jag har eller ska jag köpa ett helt nytt och lägga de andra kortet i garderoben :S ?

Tidigare hade jag nog tyckt att du borde köpa ett ytterligare kort från HD4xxx-serien istället..! :) Att det nog inte skulle medföra problem att koppla samman säg ett HD4850 med ditt nuvarande HD3870. Men jag får nog lov att hejda mig med den saken... =P

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8075&Itemid=1

 

Men iaf att komplettera datorn med ännu ett HD3870 är nog ingen dum idé alls för nog ger det klart märkbar prestandaökning i många situationer alltid... Kanske är det också en fråga om kostnaden – ett HD3870 går nu att få från drygt tusen kr ungefär så det är ju inte speciellt dyrt.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=350#rparams=k=s19931791

 

Priset alltså? Att ge bort ditt HD3870 i present eller behålla i reserv och istället införskaffa två HD4850 för totalt ca 3300 kr inkl moms och frakt är faktiskt också otroligt prisvärt. HD4850 CrossfireX ger i min dator över 15000 i 3DMark06 och närmare 10000 poäng i 3DMark Vantage.

 

Eller varför inte istället ett enda HD4870 nu, och i framtiden skaffa ytterligare ett sådant..? Kostnaden blir i nuläget då från ca 2200kr:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1104

 

Några alternativ alltså och valet måste såklart du eller kanske snarare din plånbok göra. :)

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-06 18:22:55 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Du är en utmärkt rådgivare :thumbsup:

 

Några saker till jag vill ha svar på bara:

 

1.Vad är HD4870 för något kort? Är det ett nytt kort från Radeon och har vad har det fått för kritik?

2.Vad behöver jag för nätagg om jag ska ha 2 grafikkort och vad krävs det mer av datorn för att palla 2 kort?

3. Tror du mitt kort jag har nu är ungefär lika bra som ett GeForce 8800 GT?

 

Tack

 

PS: Min plånbok är för tillfället inte så stor, har införskaffat ny datorskärm och det var ju inte för länge sen jag köpte datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Snälla RN svara på inlägget, ganska viktigt för jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra. Behöver mer svar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla RN svara på inlägget,

Javisst gör jag gärna det, hade bara totalt glömt den här tråden (vilket tyvärr inte är helt ovanligt när det gäller mig)..!

 

1) HD4870 är storasyskon till HD4850, presterar bättre och därav såklart det högre priset. 3:e juli publicerade Guru3D Radeon HD 4850 and 4870 CrossfireX performance test:

http://tinyurl.com/6e464x

 

Citat från domen:

[log]"The soft-spot money wise are two cards setup in Crossfire. Especially two 4850's kick in as massive value, as for under 400 USD you get to play around with performance better than a GeForce GTX 280, so that's just real value in your pocket right there as you just saved 250 bucks. I mean the GTX 280 is just an astounding card, yet it is getting sodomized badly due to it's high price."[/log]

 

2) Behovet av nätagg beror förstås på typen grafikkort, men här står det iaf några råd när det gäller HD48x0:

http://tinyurl.com/64fykk

 

(har själv följande nätagg som driver två HD4850:

http://www.seasonicusa.com/s12plus.htm

Priser:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=135106&s=inkfrakt )

 

-

3) EDIT: Första texten raderad – hade fel kort i huvudet från början, 7900GT och inte HD3870!! Men ja, HD3870 presterar iaf nästan lika bra som 8800GT! Därutöver har ATI-kortet stöd för DX10.1/SM4.1 som kom i och med Vista Service Pack 1 medan Nvidia stödjer upp till DX10/SM4.0.

-

 

Fast jag kan givetvis inte avgöra åt dig hur du ska göra... :) Jag presenterade bara tre olika tillvägagångssätt för tre olika priser varav ingen av metoderna egentligen skulle innebära en dålig affär – bara det att kostnaden samt prestandan skiljer åt (och strömåtgången inte att förglömma!).

 

Sen vet jag inte heller vad datorn i övrigt består av (processor etc) – kanske vore det hursomhelst ganska bortkastat att välja HD-4870 framför det billigare -4850..?

 

P.S. Tack för komplimangen! :)

 

[inlägget ändrat 2008-07-08 19:43:45 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Ok

 

Min dator (kortfattat):

 

OS: XP Home Edition

Processor: Intel Core 2 duo (2.66 ghz)

RAM minne: 2 gb (ska uppgradera till 3 gb när jag skaffar nytt kort)

Nätagg: Hyper 520 W

 

Så.....Tror du min dator pallar 2 st kort?

Isf så blir det ett till Radeon 3870 HD 512 mb

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Processor: Intel Core 2 duo (2.66 ghz)

Helt okej processor för spel, som kommer tillåta att ytterligare ett HD3870 gör klart märkbar skillnad! :thumbsup:

 

RAM minne: 2 gb (ska uppgradera till 3 gb när jag skaffar nytt kort)

Är inte så dum idé, speciellt inte om du också har tänkt kunna nyttja korten fullt ut genom skaffa Vista SP1 och dra nytta av deras stöd för DX10.1.

(Befintliga och kommande DX10-spel finns listade här:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_10_support )

 

Nätagg: Hyper 520 W

Det finns ett par olika; Type R respektive Type M på totalt 530W. Av dessa skulle det kanske ha blivit gränsfall med Type R medan Type M förmodligen inte hade haft några problem med två HD3870(?) :-/ Specifikationer finns här:

http://www.hipergroup.com/products.php?lv=1&cate=1

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-09 00:15:03 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Japp processorn hänger nog med ett tag.

 

Kör på XP ett tag till, just därför jag bara ska ha 3 gb eftersom inte XP nyttjar mer.

 

Här har du hela nätaggets specifikation som är på varukorgen från köpet av datorn:

 

530 W Nätdel Hiper Svart HPU4M530

 

Sen du....En kompis till mig sa att om man har 2 grafikkort så segar det ner processorn och hela datorn....är det sant?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på XP ett tag till, just därför jag bara ska ha 3 gb eftersom inte XP nyttjar mer.

Precis, och inte heller Vista gör det så länge det är 32-bitars (då 4 gigabyte istället blir runt 3.12GB (som OS:et kan nyttja) och detta oavsett om man i Windows kan se hela den installerade mängden eller inte).

 

530 W Nätdel Hiper Svart HPU4M530

Då funkar det antagligen med två HD3870 även om det kan bli gränsfall, men har du bara inte för många övriga prylar också i datorn så... Positivt är iaf att processorn inte var en strömslukande gammal Pentium (inte M, som i sammanhanget var en mycket bra modell), och mycket positivt att kortet inte var föregångaren HD2900XT som tydligen ska dra över 100W mer och detta trots att prestandan är ungefär densamma..!

 

Jag drev ett kort tag en Opteron 185, två 8800GTS, tre diskar samt en DVD-brännare med bara 500W, ett Enermax Liberty med 32A på 12V, men blev efter ungefär en månad tvungen att avlasta det då datorn började uppvisa ett typiskt beteende (kanske liknande som även din kompis varit med om?). Det var iaf då jag skaffade "S12Energy+ 650" och datorn kryade genast till sig.

 

En kompis till mig sa att om man har 2 grafikkort så segar det ner processorn och hela datorn....är det sant?

Det blir lite mer arbete för processorn med ett till grafikkort att hålla reda på, ja, men är den inte snabb nog är det ju inte heller nån större mening med två riktigt snabba kort. Att hela datorn skulle segas ner håller jag inte med om utan man märker inte på något sätt ens om den har ett, två eller fler grafikkort. Detta förutsatt att datorn får den ström den är i behov av.

 

Får datorn inte ström i tillräcklig mängd blir det problem oavsett om den har två eller bara ett grafikkort. Den uppvisar instabilitet och nyckfullhet; program kraschar, blåskärmar med vilseledande felmeddelanden, plötsliga omstarter och/eller att datorn bara stängs av. Paradoxalt nog kan spelprestanda med två grafikkortet i så fall också försämras – det kan komma perioder av "stuttering" då det i praktiken inte är spelbar fps, bara för att hoppa upp till bra flyt igen, och så tillbaka till stuttering om vartannat...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Jag har ju haft lite problem med att datorn har startats om bara sådär och sedan har det kommit ett felmedelande när den sätts på som klagar på sysdata.xml och mini. Har inte hänt på några veckor iaf. Tror du att de kan vara nätagget? Ljudkortet är ju ett frågetecken i enhetshanteraren men funkar ju bra och så, kan va att den inte kommer överens.

Annars får jag helt enkelt köpa nytt nätagg men de är ju så förbaskat dyrt :-/

Har ingen neon i datorn men 2 externa hårddiskar och 22 tums skärm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag kommenterar mig själv...

Tidigare hade jag nog tyckt att du borde köpa ett ytterligare kort från HD4xxx-serien istället..! :) Att det nog inte skulle medföra problem att koppla samman säg ett HD4850 med ditt nuvarande HD3870. Men jag får nog lov att hejda mig med den saken... =P

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id

=8075&Itemid=1

Enligt vad jag har funnit ska det åtminstone gå att kombinera ditt HD3870 med ett HD3870 X2 (se bifogad bild)! Det blir då lite som att ha tre HD3870 i datorn. :)

 

Mer läsning om ATI CrossFireX™ här:

http://game.amd.com/us-en/crossfirex_about.aspx

 

 

 

[bild bifogad 2008-07-13 03:35:20 av RN]

1065054_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fanken hittade du den bilden? Som jag letat på ATIs/AMDs hemsida....

Ed: bara följa din länk men inte fanken är deras hemsidor lättnavigerade. På den fronten vinner Nvidia.

 

Hittade förövrigt inte heller något på deras sidor om HD4850...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-13 11:18:54 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade förövrigt inte heller något på deras sidor om HD4850...

Inte heller finns drivrutin för HD4850 eller...70 annat än i form av en hotfix:

http://tinyurl.com/4xxuph

Och det kan ju ha att göra med att butiker världen över faktiskt tjuvstartade och började sälja kortet för tidigt (till fleras glädje gissar jag ;-)).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Då undrar man ju om nätagget hänger med alltså :-/.

Men bra att veta :) Men är nog faktiskt inne på ett till av det kortet jag har.......

MEN! Tror du att de kommer komma ett 3870 512 mb med 1 gb i minne som jag kan ha ist för det med 512 mb?

Gör det nån större skillnad tror du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då undrar man ju om nätagget hänger med alltså :-/.

Troligtvis inte. :( Men ändå kul att möjligheten finns!

 

Tror du att de kommer komma ett 3870 512 mb med 1 gb i minne som jag kan ha ist för det med 512 mb?

Gör det nån större skillnad tror du?

Inget som ändå vore lönt att vänta på. Även om korts minnesmängder såklart inte bör underskattas så bör man samtidigt inte heller överskatta betydelsen av det.

 

Minne har till tillverkarnas förmodade glädje varit så pass billigt senaste tiden att de kunnat fläska på med höga mängder i korten, som försäljningsargument snarare än att det skulle finnas nån egentlig nytta. Jag bedömer att vare sig HD3870 eller dess like GF 8800GTS 640MB ens skulle ha särskilt stor användning av hela 1GB.

 

Men apropå 1GB förresten så när det gäller HD3870 X2 har det förvisso den mängden, men enbart p g a att de två GPU:erna har 512MB vardera. Så att plussa på med ett sånt i datorn hade det m a o blivit som om din var bestyckad med tre HD3870 512MB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Hehe Jo :)

Av vad de jag har sett så verkar det va så att 2 st HD3870 är BÄTTRE än ett HD3870 X2.

 

Men men, till sak lite här:

Tycker du jag ska köpa ett bättre nätagg sen när jag köper ett HD3870 till och 1 gb ram till???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du jag ska köpa ett bättre nätagg sen när jag köper ett HD3870 till och 1 gb ram till???

Det kan vara vettigare att vänta med nätagget till du har sett om det nuvarande ändå inte fixade två HD3870... Men 1GB ytterligare minne är lika bra att skaffa på en gång. Hur många minnesplatser har moderkortet förresten? Med 2x1024MB plus 2x512MB kan det fortfarande iaf använda dual channel...

 

Frågan om nätagg påminde mig förresten om att kommentera det du skrev högre upp...

Jag har ju haft lite problem med att datorn har startats om bara sådär och sedan har det kommit ett felmedelande när den sätts på som klagar på sysdata.xml och mini. Har inte hänt på några veckor iaf. Tror du att de kan vara nätagget?

Nja, snarare då något program eller nån drivrutin som krånglar..? Istället för att datorn ska starta om vid systemfel så ställ in att den ska visa blåskärm – med nåt kryptiskt felmeddelande att sedan googla på. Nu sitter jag iofs med Vista för tillfället men gången är snarlik även i XP...

Från Start nere till vänster => högerklicka Dator, Egenskaper => Avancerade systeminställningar => fliken Avancerat, underrubriken Start och återställning, knappen Inställningar... => bocka ur Starta om automatiskt.

 

Ljudkortet är ju ett frågetecken i enhetshanteraren men funkar ju bra och så, kan va att den inte kommer överens.

Säkert bara nåt strul med installationen av drivrutinen... Kolla tillverkarens hemsida efter uppdaterad sådan. Men före det är det nog värt att installera, förhoppningsvis uppdaterade, drivrutiner för styrkretsarna i moderkortet (dess chipset).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Jag har 4 minnesplatser, 2 kvar. Så man ska lägga till 2 st 512 mb istället för 1 1024 mb?

 

Jag läser av dump filerna med ett program varje gång för att se vad det är som krånglar, men det är olika filer varje gång datorn kraschar.

Men eftersom jag inte meckar med datorn själv utan lämnar in den till affären jag köpte den så ber jag nog dem kolla vad det är som krånglar, fixa ljuddrivrutinen och sätta in grafikkort och lägga till minne. (De tar inget extra betalt för att sätta in sina egna varor i datorn)

 

Det är alltså filer i windows mappen som krånglar och det verkar som att datorn rättar till problemen själv, fast det är lite jobbigt när datorn kracshar. Som tur är så gör den det direkt när man sätter på den och aldrig bara sådär efter några timmar.

 

 

Säkert bara nåt strul med installationen av drivrutinen... Kolla tillverkarens hemsida efter uppdaterad sådan. Men före det är det nog värt att installera, förhoppningsvis uppdaterade, drivrutiner för styrkretsarna i moderkortet (dess chipset).

 

Jag lämnade in datorn för total ominstallation pga spyware 1 gång och då upptäckte de i affären att ljudkortet krånglade, så de försökte fixa det och la ner jätte mkt tid på det. Men de fixade det inte då.

Eftersom jag bara är "average-datakunnig" så tror jag inte att jag kan fixa problemet om de i affären inte fixade det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man ska lägga till 2 st 512 mb istället för 1 1024 mb?

Minnena bör monteras parvis för att man inte ska gå miste om dual channel – vilket i teorin fördubblar bandbredden – men om du monterar 1x1024MB nu så kan ju datorn alltid kompletteras med ytterligare ett likadant längre fram i tiden.

 

Känns totalt 4GB (och 64-bitars OS) som något knappast troligt så uppgradera nu med 2x512MB.

 

Jag läser av dump filerna med ett program varje gång för att se vad det är som krånglar, men det är olika filer varje gång datorn kraschar.

Jag tycker att du borde kontrollera RAM-minnet så att det inte har ballat ur. För att göra det behöver man inte vara mer än "average-datakunnig" som du sa. :-) Utmärkt program för ändamålet är Memtest86:

http://www.memtest86.com/download.html

 

En kontroll av hårddisken kan också vara på sin plats vilket görs med av disktillverkaren släppt verktyg.

 

då upptäckte de i affären att ljudkortet krånglade, så de försökte fixa det och la ner jätte mkt tid på det. Men de fixade det inte då.

Jag är dessvärre inte imponerad – det finns ingenting som säger att de på affären har tillräckliga kunskaper för vad de sysslar med. Upprepar vad jag sa "...installera, förhoppningsvis uppdaterade, drivrutiner för styrkretsarna i moderkortet (dess chipset).", för ofta känner Windows inte ens av vissa komponenter förrän styrkretsarna är installerade ordentligt – de är som broar för prylarna att kommunicera över.

 

Vad ditt moderkort egentligen har för chipset/styrkretsar talar cpu-z om:

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Sedan är det bara att hämta drivare från chipsettillverkarens hemsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Mmm får se hur jag gör med minnet, känns ju lite onödigt att skaffa 2 st 512 mb som man ändå inte kan sälja om 1 år när man skaffar 64-bitars Vista.

 

Får se om jag klarar av de där ram testet elr va de va :)

 

Min externa hårddisk är tyvärr fuckad (massa snack om krångel med startsektorerna vid virus scan och program som läser av om det är nåt problem med disken säger att den inte är "ok") och det finns inget jag kan göra åt det tyvärr, tillverkaren har inte gett ut nåt sådant verktyg. Hårddisken heter Xtend och är på 500 gb (har en till hårddisk men den funkar fint).

 

De där sista med chipset/styrkretsar fattade jag ingenting av :S

Trodde de va ljudkortet vi snackade om. Sry...

 

Edit: Fattade inte hur man skulle göra de där memtestet, fick det inte att funka :-/

 

Är ledsen om det blir lite mkt off-topic nu.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-15 19:20:21 av Lambofgod]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min externa hårddisk är tyvärr fuckad (massa snack om krångel med startsektorerna vid virus scan och program som läser av om det är nåt problem med disken säger att den inte är "ok") och det finns inget jag kan göra åt det tyvärr, tillverkaren har inte gett ut nåt sådant verktyg.

Jamen det låter ju som om det är ett sånt program jag syftade på som du redan har använt..? :-) Dessa program kan ibland återskapa förlorade/trasiga sektorer och kluster på disken, med dataförlust som följd i de aktuella utav dem. Som sista åtgärd kan disken få nytt liv igen om man bara utför lågnivåformatering på nytt (vilket vanligtvis bara sker en gång, redan i fabriken).

 

De där sista med chipset/styrkretsar fattade jag ingenting av :S

Trodde de va ljudkortet vi snackade om. Sry...

Kanske blev det lite otydligt, men om du börjar med att installera/uppdatera drivarna för moderkortets chipset är det mycket möjligt, gränsfall till troligt, att det sedan faktiskt går som det ska att installera ljudkortet. Exempelvis mitt nuvarande moderkort har kretsarna X48 från Intel varför jag då hämtar drivarna ifrån dem, mitt förra hade nForce 4 och följaktligen var det nVidia som tillhandahöll drivarna...

 

Chipsetdrivarna är A & O och en avsaknad av dem skapar ganska troligt problem. Ett färskt exempel var nu senast när jag helt enkelt fick grafikfel i 3DMark Vantage enbart för att jag hade glömt dessa chipsetdrivare (under Vista, kör dual boot och under XP64 hade jag iaf inte glömt dem ;-)).

 

Edit: Fattade inte hur man skulle göra de där memtestet, fick det inte att funka :-/

Vet inte hur du nu gjorde, men det fungerar alltså inte under Windows utan programmet måste läggas över på diskett eller CD-skiva med vilken datorn sen ska startas med. Sedan testas minnet varv efter varv ända till man själv avbryter det. Ibland genereras error redan under första varvet men det kan också ta lång tid – har själv fått lämna igång testningen över natten innan fel har avslöjat sig.

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-15 22:03:08 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrummisGustaf

Mitt Chipset är: Intel P35/G33/G31

Men hur fan hittar jag drivrutiner till det? Vet inte ens vad drivrutiner är på engelska XD

 

EDIT:

Nej vänta, hittade nåt program från intels hemsida som läste av mitt chipset: Intel® G33/G31 Express Chipset

 

Vad gör man nu?

[inlägget ändrat 2008-07-16 16:05:21 av Lambofgod]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det INF Update Utility datorn behöver så ladda hem det och kör infinst_autol.exe:

http://tinyurl.com/27nphl

 

Intallationsprogrammet liknar det till vilket vanligt program som helst så det är inte krångligt på något sätt...

 

När .inf-filerna väl finns på plats (och datorn blivit omstartad) är det dags att pröva uppdatera drivrutinen för ljudkortet. Dessa hämtas förstås från tillverkarens hemsida, t ex Creative, Realtek eller dylika.

 

Förresten apropå "Är ledsen om det blir lite mkt off-topic nu." så gör det ingenting om trådar ibland flyter iväg – det är fortfarande din dator (med tillhörande problem ;-)) som avhandlas och då kan det faktiskt förenkla med en tråd, för helhetsbilden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...