Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Servern inte tillgänglig" - IIS5.1 / asp.net 3.5


Xerpxes

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har har en asp.net 3.5-sida som jag har utvecklat på en server. När jag flyttade över den till min egna dator och skulle testa den på min lokala IIS 5.1-server fick jag ett felmeddelande:

 

Servertillämpningen är inte tillgänglig

 

Den webbtillämpning som du försöker komma åt på webbservern är för tillfället inte tillgänglig. Klicka på Uppdatera i webbläsaren om du vill göra om begäran.

 

Administratörens kommentar: Ett felmeddelande med information om orsaken till felet för den aktuella begäran finns i tillämpningsprogrammets händelselogg på webbservern. Kontrollera loggposten om du vill veta vad som orsakade felet.

 

Jag har testat en enkel asp.net 3.5-sida som skrev ut "hej" och den fungerade (gjorde den i separat mapp och skapade en webbplats för den på IIS:en)

 

Loggboken får följande tre fel under "Program":

 

[log]aspnet_wp.exe (PID: 2636) avbröts oväntat.[/log]

 

[log]Det gick inte att utföra begäran på grund av att identiteten för ASP.NET-processen inte har läsbehörighet i den globala sammansättningscachen. Fel: 0x80070005 Åtkomst nekad. [/log]

 

[log]Det gick inte att initiera AppDomain-objektet:/LM/W3SVC/1/Root/inprogress

 

Exception: System.IO.FileLoadException

 

Message: Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a eller ett av dess beroenden. Åtkomst nekad.[/log]

 

Har någon sett detta förut och vet vad som kan vara fel? Har kört aspnet_regiis -i men det hjälpte inte

 

[inlägget ändrat 2008-07-04 14:54:07 av Xerpxes]

[inlägget ändrat 2008-07-04 14:54:52 av Xerpxes]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...